1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בתל אביב גזר לאחרונה שנת מאסר וקנס של 50 אלף שקל על גננת מחולון שהודתה בהעלמת מס של כ-5.2 מיליון שקל. המדינה ביקשה להטיל עליה 2.5 שנות מאסר, אבל השופט שאול אבינור הקל עמה מאחר שהפרשה הביאה אותה למצוקה כלכלית ומשפחתית.
לפי כתב האישום, שבו הודתה הנאשמת, היא הפעילה גן בחולון בשנים 2017-2008. באותה תקופה היא קיבלה כספים מהורי הילדים, במזומן ובשיקים. היא נהגה להפקיד את השיקים מדי חודש או מעת לעת, באחד מארבעת חשבונות הבנק הפרטיים שניהלה.
נטען כי בכוונה להתחמק מתשלום מס היא לא ניהלה ספרי הנהלת חשבונות כדין, לא שמרה את הספרים כנדרש, הנפיקה קבלות רק על חלק מההכנסות ודיווחה רק על חלקן. היא השמיטה הכנסות בסדר גודל של לפחות 5,221,753 שקל.
תסקיר שירות המבחן שהוגש בתיק ציין כי מדובר באישה בת 63, כיום פרודה ואם לשלושה ילדים בגירים. צוין שהיא קיימה זוגיות עם אבי ילדיה במשך כ-20 שנה, כשבחצי השנה האחרונה נוכח הפרשה הוא לא תומך בה והקשר ביניהם נותק.
בתסקיר נכתב שבשל מעורבותה בתיק והחזרי החובות היא נמצאת במצב כלכלי קשה מאוד. היא סגרה את הגן ועובדת כסייעת שכירה. זאת ועוד, ב-2019 היא עברה אירוע מוחי ומאז היא סובלת מחולשה בגפיים וקשיים בראייה, לצד חרדות. בהתחשב במחירים הכבדים ששילמה המליץ השירות להסתפק בענישה מקלה באפיק שיקומי ולא להטיל עליה מאסר.
עו"ד יגאל שגיאעו"ד יגאל שגיא
במסגרת הטיעונים לעונש הדגישה המדינה את משך ביצוע העבירות על פני עשור ואת סכום השמטת ההכנסות הניכר. צוין כי עברייני המס הם בבחינת "שודדי הקופה הציבורית" ומעשיהם אינם פחותים בחומרתם מגניבה מהיחיד. לפיכך עתרה המדינה להטלת 30 חודשי מאסר בפועל לצד קנס כספי כבד בסך 250 אלף שקל המשקף את חומרת העבירות והצורך בהרתעה.
מנגד, ביקש הסנגור להקל עם מרשתו משיקולי שיקום. הוא ציין שהיא הסירה את המחדל מושא כתב האישום ושילמה לרשות המיסים 650 אלף שקל. הוא עתר להטיל עליה שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 10,000 שקל.
השופט שאול אבינור ציין כי מזעור הפגיעה הכלכלית בנאשמת באמצעות ענישה בעלת אופי שיקומי אינו מצדיק חריגה לקולה ממתחם העונש ההולם. עם זאת, יש לגזור את העונש ברף התחתון של המתחם תוך התחשבות בכך שהנאשמת ללא הרשעות קודמות והיא הודתה ונטלה אחריות למעשיה.
כמו כן התחשב השופט בנסיבותיה המשפחתיות, הכלכליות והבריאותיות "הנוגעות ללב", לדבריו, של הנאשמת. בסיכומו של דבר הוא גזר עליה 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, וקנס בסך 50 אלף שקל.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד ליאת מנור • ב"כ הנאשמת: עו"ד עמית בר טוב ועו"ד שלום ברמן • עו"ד יגאל שגיא עוסק במיסים • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין