מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי מעלים הילוך במאבק נגד חוק קרן הארנונה: הבוקר הגישו עתירת צו על תנאי לבג"ץ לביטול חוק הרשויות המקומיות (קרן הארנונה).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הממשלה העבירה לפני כחודשיים את חוק קרן הארנונה אשר צפוי לקחת תקציבים משמעותיים מרשויות עם אזורי תעשייה בתחומם בטענה כי יופנו לטובת טיפול במשבר הדיור הלאומי. החוק עבר על אף התנגדות רחבה מצד מאות רשויות מקומיות, אנשי מקצוע, חברי כנסת ואף מצד חברי קואליציה.
1 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס
(צילום: יואב דודקביץ')
בעתירה שהוגשה הבוקר לבג"ץ טענו בין היתר מרכז השלטון המקומי והאזורי לפגמים רבים בהליך החקיקה, שגרמו לכך שהקרן לא תשיג את מטרתה, לפגיעה באוטונומיה הניהולית של הרשויות והלאמת המיסוי המוניציפלי למטרות לאומיות. את העתירה הגישו בשם מרכזי השלטון, עורכי הדין אלי אליאס ונועה בן אריה ממשרד אליאס בן אריה עורכי דין.
עוד נטען בעתירה כי משרד האוצר הציג נתונים סותרים בוועדת הכספים שהם שגויים ביסודם. על פי העתירה, ניתן להוכיח שכמעט כלל הרשויות המקומיות יפסידו מהקרן בטווח הארוך, בנוסף לכך שאין תועלת בקרן הארנונה, ואף יש לכך השלכות קשות עבור הרשויות שידרשו להפריש יותר ויותר כספים לקרן לאורך השנים.
לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, "הרשויות המקומיות לא יוכלו לשתף פעולה עם חוק שוד הארנונה שהעבירה הממשלה. אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לתושבים במדינת ישראל ונעשה הכל כדי להילחם בחוק בבית המשפט. בסופו של דבר לא נעביר שום תקציב לקרן של משרד האוצר. הארנונה של הציבור תישאר של התושבים שלנו ועבור הרווחה, התרבות והתשתיות בכל עיר".