משרדי הממשלה התנגדו, אך הערר נדחה: ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז חיפה דחתה לאחרונה ערר שהגישו משרדי הפנים והגנת הסביבה נגד האישור שקיבלה עיריית קריית ים להקים מתחם ספורט אתגרי על חוף הים. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עיריית קריית ים, שאותה ייצג עו"ד אסף עירוני ועו"ד אנה אליאשקביץ' ממשרד עוה"ד ש.פרידמן אברמזון ושות', הגישה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקריות בקשה להקים על רצועת החוף מתחם ספורט אתגרי, שיכלול בין היתר שבילי אופניים, מתחם רכיבה אתגרית, סקייט-פארק ובריכת גלישה.
1 צפייה בגלריה
קריית ים
קריית ים
קריית ים
(צילום: עידו בקר)
הוועדה המקומית אישרה את הבקשה, אולם משרדי הפנים ואיכות הסביבה הגישו ערר על ההחלטה, בטענה כי הקמת המתחם תדרוש פיתוח אינטנסיבי שישנה את פני רצועת החול הטבעית, וכי זה עומד בניגוד לעקרונות ולכללים של התוכנית הכוללנית לכל רצועת החוף.
נציגות שרי הפנים והגנת הסביבה טענו כי בחוף רחצה ניתן להקים רק מתקנים פריקים כגון כדורעף חופים, אולם עיריית קריית ים טענה כי בתוכנית הכוללנית לאזור החוף אין שום הגבלה כזאת. בנוסף, טענה העירייה כי הרצועה החולית תורחב לאחר בניית הטיילת החדשה וכי פארק הספורט האתגרי מתוכנן להיות ממזרח לטיילת, באזור שלא אמור להיות חלק מהשטח החולי של החוף.
הוועדה דחתה את הטענה, וקבעה כי הקמת המתחם אינה עומדת בניגוד לעקרונות של התוכנית הכוללנית וכי אין מניעה לתת היתר להקמתו. נקבע כי התוכנית הכוללנית לאזור החוף מתירה במפורש הקמת מתקני ספורט במקרקעין ואינה מגבילה את סוג המתקנים שניתן להקים בחוף הרחצה. בנוסף, קיבלה הוועדה את טענת העירייה כי הפארק ממוקם בשטח שלא יהווה חלק מחולות החוף.
בפסק הדין נכתב: "לדברי העוררות, בחלק זה לא ניתן לבצע פיתוח אינטנסיבי של פארק אתגרי כפי שמוצע בבקשה, ויש לשמור על רצועת החול הטבעית של החוף. לא מצאנו תימוכין לטענה זו בהוראת התוכנית. בייעוד של חוף רחצה התוכנית מתירה במפורש להקים מתקני פנאי ונופש ומתקני ספורט לרבות ספורט ימי וכן מגרשים ומתקנים פתוחים למשחקים ולספורט, מתקנים לספורט ימי וחינוך ימי (גם בתחום ה-100 מטרים). כמו כן, התוכנית אינה כוללת הוראה כלשהי שמגבילה את אופן הפיתוח או את סוג המתקנים שניתן להקים בחוף הרחצה לעומת השצ"פ (שטח ציבורי פתוח)".
ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, מסר: "דחיית הערר היא הוכחה חשובה וניצחת לקידום הפיתוח העירוני של חזון קריית ים כעיר החוף של הצפון. קידום הפארק היה תקוע שנים רבות, וכעת הוועדה אמרה את דברה. בזכות דחיית הערר נוכל להמשיך לקדם את פיתוח האזור במסגרת התוכנית האסטרטגית לחוף הים, שתכלול פנאי, תרבות ונופש, תוך התחשבות בערכי הטבע והסביבה בתכנון זהיר וייחודי שיוצא לוועדת החופים".
עו"ד עירוני, שייצג את עיריית קריית ים בערר, הוסיף: "אנחנו שמחים שוועדת הערר קיבלה את טענות העירייה בדבר חשיבות פיתוח הטיילת לטובת הציבור, תוך שעמדה על כך כי אין כל הכרח שרצועת 100 המטרים מקו החוף תישאר חולית בלבד, וניתן להקים בתחום הרצועה מתקני ספורט ונופש לטובת הציבור".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "ועדת הערר בהחלטתה לא הביעה עמדה לגבי פרויקט מתחם הספורט האתגרי על חוף הים, אלא העבירה את הדיון בנושא לולחו"ף. המשרד להגנת הסביבה חבר בולחו"ף ויביע בפני הוועדה את עמדתו".
ממשרד הפנים לא נמסרה תגובה.