1 צפייה בגלריה
די.ג'יי הארדוול
די.ג'יי הארדוול
די.ג'יי הארדוול
(צילום: יח"צ)
בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה שחברת "סאס הפקות" תפצה בכחצי מיליון שקל בן 32 שנמחץ ונותר עם 12.5% נכות בהופעה של די.ג'יי הארדוול בגני התערוכה בעיר ב-2017. השופטת פסקה שהחברה התרשלה כשלא נערכה כראוי לקהל הרב שהגיע למקום.
התובע היה באותה עת סטודנט לכלכלה וחשבונאות, וכיום הוא כלכלן ומתכנת. בינואר 2017 הוא הגיע עם חבריו לביתן 2 בגני התערוכה ולדבריו שרר במקום אי סדר קיצוני וצפיפות בלתי סבירה, שגברו והלכו לקראת תחילת ההופעה ב-1:00.
הוא סיפר שעמד בסמוך לבמה, נדחף ונהדף על ידי הקהל העצום שהיה במקום, שהשתולל וקפץ. בשלב מסוים קפץ על רגלו אדם גדול ממדים ופצע אותו. לדבריו, הפציעה נגרמה בשל רשלנות חברת ההפקות שבאה לידי ביטוי במכירת כרטיסים ללא מגבלה ובהכנסת קהל רב ללא ויסות.
לתובע נגרמו תזוזות של עצמות באזור מפרק רגל שמאל. הוא עבר ניתוח שחזור וקיבוע של המפרק תוך שימוש במסמרים. רגלו הייתה מגובסת במשך כארבעה חודשים והוא נדרש לטיפול משקם ופיזיותרפיה. הצדדים הגיעו להסכמה לפיה נכות התובע עומדת על 12.5%.
חברת ההפקות טענה מנגד שלא הוכחה אחריותה לפגיעה. לגרסתה לא היה פגם בהתנהלותה, האירוע תוכנן בקפידה ובכלל זה נשכרה חברת אבטחה שהכינה תוכנית שאושרה על ידי המשטרה. היא הוסיפה שבהופעה או מסיבה מעין זו הקהל משתולל ותאונות עלולות לקרות.
אבל השופטת עידית קצבוי קבעה שעל פי עדויותיהם של התובע ושלושה עדים נוספים מטעמו, שהיו אמינות, שררה במקום אנדרלמוסיה שבאה לידי ביטוי כבר בשלב בידוק הכרטיסים, ונמשכה גם בתוך אולם ההופעה עצמו. מהעדויות עלה כי כבר בשלב הכניסה למתחם שרר עומס יוצא דופן שבא לידי ביטוי בצפיפות ודוחק רב. בשלב מסוים, ככל הנראה על מנת לשחרר את הלחץ, הוכנס מספר רב של אנשים לתוך המתחם מבלי שנערכה להם כל בדיקה, ואף מבלי שנבדק אם הם נושאים כרטיסים להופעה.
בפסק הדין צוין שהתובע וחבריו שרטטו תמונת מצב מטרידה של התנהלות צפופה ודחוסה של אנשים באופן שאינו מאפשר להם לנוע בחופשיות, עד כדי צמצום מרחב התנועה שלהם. גרסתם של התובע וחבריו קיבלה חיזוק משמעותי בעדותו של עיתונאי תרבות שנכח בהופעה וכתב עליה כי "מה שנראה כמו חלום התגלה כסיוט... 5 כניסות בלבד לכמות עצומה של אלפי אנשים, מה שגרר תורים אין סופיים ובלתי נסבלים בהם אנשים נמחצו, התעלפו, תוך התעלמות מוחלטת של ההפקה ממה שקורה בשטח".
השופטת קבעה כי התובע הוכיח שחברת ההפקה התרשלה ולא מנעה צפיפות ודוחק בלתי סבירים שיש בהם כדי להוות סיכון כלפי הקהל הרחב. היא לא הטילה על התובע אשם תורם.
לעניין הנזק כתבה כי נכותו של התובע היא אורתופדית ולא מן הנמנע שהיא משפיעה על תפקודו, אם בגין חוסר נוחות וכאבים ואם בגין הגבלות בטווח התנועה. בסיכומו של דבר היא חייבה את החברה לפצות אותו ב-415 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 23.4% והוצאות.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד יעל איפרמן, עו"ד נועה לוי • ב"כ הנתבעות: עו"ד שיראל סלע, עו"ד הדס מילרד-אסף, עו"ד זהבית טרופר-סופר, עו"ד שרון גאופמן • ב"כ צדדי ג': עו"ד אסף גבאי • עו"ד מרדכי כהן-ניסן עוסק בנזקי גוף ותאונות • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין