למרות שזה עתה חגגנו את אמזון פריים דיי (Prime Day) בחודש יולי, אמזון הודיעה כי היא יוצאת בפריים דיי נוסף השנה ב-11-12 באוקטובר. החברה עדכנה אתמול (שני) כי מדובר ב"מכירת פריים מוקדמת", וכי יוצעו בה הנחות ומבצעים על "מאות אלפי" מוצרים לחברי המועדון שלה.
היומיים של המבצעים המוקדמים יתקיימו ב-15 מדינות שישראל לא ביניהן: באוסטריה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, פולין, פורטוגל, ספרד, שוודיה, טורקיה, בריטניה וארה"ב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום מסך מהאתר)
בשנים האחרונות אמזון יצאה בפריים דיי אחד בשנה, בדרך כלל בחודש יולי כפי שהיה גם השנה, וכעת נראה כי ענקית האונליין מנסה להשיג את מתחרותיה לקראת עונת הקניות הקרובה בחגים. וולמארט הודיעה בשבוע שעבר שהיא תתחיל את מבצעי החגים שלה כבר בחודש הבא, וטארגט בישרה כי ה-"Deal Days" שלה השנה ייערכו ב-6-8 באוקטובר.
השקת ימי מכירות מוזלות לחגים באוקטובר אמורה לסייע לחברה למשוך קונים רבים בארה"ב שמחכים לימי ההנחות האלה, מסבירים גורמים בשוק האמריקני. זאת, על רקע האטה במכירות אונליין בארה"ב ובאלה של אמזון בפרט מאז תום מגפת הקורונה.
השנה, מכירות האונליין בארה"ב יעלו רק ב-9.4%, שהם טריליון דולר. מדובר בפעם הראשונה מזה שנים שהעלייה היא חד ספרתית, לפי Insider Intelligence. אחת הסיבות לכך היא כמובן האינפלציה, והעובדה שהצרכנים מעדיפים להוציא כסף על מזון ודלק מאשר על מותרות.
חברת הייעוץ Deloitte צופה שהמכירות הקמעונאיות לחגים בחודשים העיקריים של רכישת מתנות בסוף השנה - נובמבר, דצמבר וינואר - יעלו ב-4% עד 6%, ירידה חדה לעומת עלייה חזקה של 15.1% עבור אותה תקופת זמן בשנה שעברה.
נתח מכירות האונליין של אמזון עומד על 37.8% מכלל המכירות בארה"ב, פי 6 יותר מ-Walmart, שנמצאת במקום השני. בניסיון לשמור על הפער הזה בזמן שיריבותיה משפרות את פעילות האונליין שלהן, נראה שענקית הסחר האלקטרוני משיקה כלים חדשים שיעזרו למוכרים שלה להגביר את קצב המכירות שלהם.