1 צפייה בגלריה
גבר ואישה
גבר ואישה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית הדין הרבני בתל אביב קבע לאחרונה שאישה שהתגרשה תקבל רק 8% מהכתובה שלה התחייב (כ-80 אלף שקל), בשל התנהלותה מול בעלה שכללה בין השאר אלימות פיזית, שכירת נערת ליווי על מנת להכשילו ועוד. הדיין רפאל זאב גלב כתב בפסק הדין: "מעולם לא נפגשתי עם מקרה קיצוני שכזה".
את תביעת הגירושים הגיש הבעל ב-2016, והאישה מצידה הגישה תביעת כתובה על סך 1,000,001 שקל. בנסיבות אלה עלה הצורך להכריע מי אשם בפירוק הנישואים – שאלה שהתשובה עליה משפיעה ישירות על הזכאות בכתובה.
הבעל סיפר כי חודש בלבד אחרי החתונה בילתה אשתו אצל גבר זר בשעת לילה. הוא הוסיף שהיא נהגה לבייש אותו בקרב חבריה כשכינתה אותו "היטלר". לדבריו היחס המחפיר הגיע לשיאו בשליחת נערת פיתוי על מנת שתביים אונס ותגרום להפללתו. בנסיבות אלה, טען, לא מגיע לאישה אפילו שקל מכתובתה.
האישה הודתה ששלחה לבעלה נערת פיתוי, אלא שלדבריה לא ביקשה להפליל אותו באונס אלא רק לבחון את נאמנותו כלפיה. היא הוסיפה שהוא בגד בה עם אחרות, ובין היתר שכב עם חוקרת משטרה כדי שתפליל אותה. היא אישרה שנקטה אלימות מילולית כלפיו, אך טענה שהיה זה בשל בגידותיו בה. לסיכום טענה שהיא ביקשה שלום בית, אבל מאחר שהוא התעקש להתגרש היא זכאית למלוא הכתובה.
עו"ד תמיר סבאןעו"ד תמיר סבאןחן חדד
אלא שהדיין גלב דחה לחלוטין את גרסתה שלפיה היא מעוניינת בשלום בית. "אישה המנסה על פי הודאתה להכשיל את בעלה עם נערת פיתוי אינה יכולה לטעון לשלום בית", כתב. הוא התרשם שהיא פיתחה שנאה יוקדת לבעלה באופן שדחף אותה לגרום לפירוק נישואיהם, בין היתר באמצעות הטחת עלבונות ושימוש בצעדים דרסטיים כדוגמת שכירת נערת פיתוי.
בפסק הדין נקבע שבגידות הבעל החלו בתקופה שלאחר פתיחת תיק הגירושים, והגם שבית הדין לא מעודד חוסר נאמנות טרם מתן הגט – יש לכך משקל במידת אשמת הבעל בפירוק התא המשפחתי ובקביעת גובה הכתובה.
הדיין סיכם שמונחת לפניו תמונה מצערת של בני זוג אשר מסכת נישואיהם הקצרה התאפיינה באלימות מתמדת, שנאה רבה, כעסים, מלחמת כוח ושליטה, כאשר בנם בתווך וכל צד אינו בוחל בשום אמצעי על מנת להכניע את אויבו.
נקבע שהאישה הייתה הגורם הדומיננטי לכך שהשניים כבר לא יכולים היו להמשיך ולדור בכפיפה אחת, ובשל כך יש להחשיבה כיוזמת העיקרית של הגירושים, אף שמבחינה טכנית את תביעת הגירושים הגיש הבעל. הוא קבע שמוצדק לחייבו בתשלום חלקי ביותר של 80 כאלף שקל, שהם 8% מסך הכתובה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הבעל: טו"ר נפתלי לוי • ב"כ האישה: טו"ר שמואל אליהו סבג ועו"ד עדי שדה • עו"ד תמיר סבאן עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין