הנאמן של חברות מרשת האופנה ונדום, שנקלעה לאחרונה לחובות של כ-30 מיליון שקל, מבקש למכור אותה ליבואנית בגדי הילדים, חברת באבלס, בסכום שיעמוד באופן ודאי על לפחות 3 מיליון שקל, ובהתקיים תנאים נוספים התמורה עשויה לגדול במיליוני שקלים נוספים. כך נודע ל-ynet. ההסכם נחתם מול באבלס וחברת ריימל ייבוא ושיווק. יש להדגיש כי העסקה כפופה לאישור נושי רשת ונדום ובית משפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הנאמן, עו"ד אמנון ביס ממשרד גורניצקי ושות', פנה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה דחופה לכינוס אסיפות נושים לצורך אישור תוכנית שיקום כלכלי.
1 צפייה בגלריה
איתן פולק בעל רשת ונדום
איתן פולק בעל רשת ונדום
איתן פולק בעל רשת ונדום
(צילום: דנה קופל)
מהבקשה עולה כי הנאמן פרסם לאחרונה באישור בית משפט הזמנה להציע הצעות לרכישת חברות ברשת. בסופו של יום הוגשה רק הצעה אחת מטעם חברת באבלס אינטרגרופ, שבהמשך שופרה. ביום חמישי האחרון חתמה באבלס על הסכם לרכישת מניות החברות בכפוף לביצוע הסדר נושים בחברות. עולה כי בתמורה לחברות ונכסיהן תשולם תמורה ודאית לנאמן בסך 3 מיליון שקל. תמורה נוספת בסך 1.5 מיליון שקל תשולם אם בית משפט יאשר כי הסכם ההפצה עם חברת קרל לגרפלד עומד בתוקפו ו/או הספק יאשר כי הסכם ההפצה ממשיך לעמוד בתוקפו.
תמורה נוספת בסכום השווה ל-50% מתוך כל סכום שיקבלו החברות ו/או באבלס בגין חובות לקוחות ו/או תקבולי לקוחות מעל לסכום של 3 מיליון שקל בניכוי 50% מהוצאות הגבייה בהן נשאה באבלס לצורך גביית חובות הלקוחות. הנאמן ציין בפני בית המשפט כי במסגרת התוכנית לשיקום כלכלי באבלס תכנס כמשקיעה לחברות בדרך של רכישת מניותיהן כך שתישמר פעילותן העסקית. הממכר כולל מוניטין, הסכמים עם לקוחות, מלאי, ציוד ורכוש קבוע שבבעלות הקבוצה, חובות ותקבולי לקוחות המגיעים לקבוצה ועוד.
יש לציין כי בינואר 2023, בטרם פנתה הרשת לבית המשפט, פורסם כי באבלס רוכשת 51% מקבוצת האופנה ונדום. אולם, בסופו של יום העסקה לא יצאה אל הפועל.
קבוצת ונדום החלה את דרכה בשנת 1989 והיא מחלוצות אופנת העילית ומותגי הפרימיום. הקבוצה עוסקת בייבוא ובשיווק של מותגי אופנה בינלאומיים ידועים. כמו כן החזיקה הקבוצה במשך שנים רבות חנויות ונדום במיקומים יוקרתיים בתל אביב, בהם כיכר המדינה, קניון רמת אביב, קניון האופנה טי אל וי וגן העיר בתל אביב.
במסגרת הבקשה ציינה החברה באמצעות עו"ד חיות גרינברג כי "ברבות השנים, התהליכים שהתחוללו בשוק האופנה לא פסחו גם על קבוצת ונדום. הנגישות הגלובלית, עידן האונליין, שינויי ההתנהגות הצרכנית וכמובן משבר הקורונה בשנים 2020-2021 דחקו עם הזמן את הקבוצה לקצה יכולתה להתמודד עם התחרותיות ותנאי השוק. חשוב לציין כי לאורך פעילות הקבוצה הזרימו לה בעליה סך כולל של כ-12 מיליון שקל, כאשר 8 מיליון שקל הוזרמו אך בשנים האחרונות, בסמוך ולאחר משבר הקורונה ולשם כך שעבדו בעלי המניות את בתיהם, ועשו כך מתוך אמון בקבוצה וביכולתה".
בעלי המניות בחברה הם מיכל ואיתן פולק. מהבקשה עלה כי לונדום חוב של מעל ל-25 מיליון שקל למערכת הבנקאית שכוללת את בנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד גיל הירשמן, בנק מזרחי טפחות המיוצג על ידי עו"ד מור נרדיה ובנק דיסקונט המיוצג על ידי עו"ד עדינה וויל.
יודי לזר, מנכ"ל באבלס, מסר בתגובה: "העסקה עדיין מותנית באישור בית משפט להסדר הנושים, ככל שהעסקה תאושר נרחיב בנושא, אנו עושים את המיטב לטובת החברה ובעלי מניותיה".