תנובה תחפש יועץ אחר שעמוד בראש ועדת בדיקה שתסייע לה לתקן את תקלות בקרת האיכות החמורות שנמצאו במפעל סנפרוסט: החברה שכרה את פרופ' רוני גמזו כדי לייעץ לה כיצד לשפר את בקרת האיכות לנוכח הימצאות חלקי חיות בשקיות שעועית ואפונה קפואות וריקול ענק שערכה בעקבות תקלות זיהוי הגופים הזרים במארזי הירקות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה פרסמה כי גמזו יעמוד "בראש ועדת בדיקה מקצועית, שתבחן את תהליכי הייצור ואבטחת האיכות במפעל סנפרוסט. הוועדה אשר גמזו יעמוד בראשה, מונתה על ידי תנובה והיא תכלול צוות של אנשי מקצוע חיצוניים ופנימיים מדיסציפלינות שונות, לרבות מומחה אבטחת איכות בינלאומי, טכנולוגי מזון בכירים, מנהל מחלבת אלון תבור לשעבר, מנהל מפעל סנפרוסט ועוד. החברה עדכנה את משרד הבריאות על מינויו של פרופ' גמזו".
1 צפייה בגלריה
רוני גמזו סנפרוסט
רוני גמזו סנפרוסט
רוני גמזו וסנפרוסט
(צילום: לע"מ)
רק שתנובה הקדימה למנות אותו ללא אישור: משרד הבריאות סירב לאשר את המינוי וכך גם עיריית תל אביב שמעסיקה אותו דרך המרכז הרפואי תל אביב (בית החולים איכילוב).
תנובה הודיעה שתרכוש מכונות מיון אופטי חדשות ושתיעזר גם במומחים מחו"ל. בינתיים, היא עוסקת במתן החזר כספי ללקוחות שרכשו מוצרי שעועית של סנפרוסט ובמקביל מוצרי השעועית שלה נעדרים מהמדפים. הוגשה נגדה אף בקשה לתביעה ייצוגית.
ממשרד הבריאות נמסר כי "פרופ' רוני גמזו בתפקידו כמנהל בית החולים איכילוב הינו עובד עיריית תל אביב. משכך ההחלטה האם לאשר לו ליעץ לחברת תנובה היא בסופו של דבר של העירייה. בהליך הבחינה של העירייה נשאל משרד הבריאות לעמדתו. המשרד לא אישר את הבקשה".
עיריית תל אביב מסרה כי העירייה קיבלה את עמדת משרד הבריאות ופועלת בהתאם לה. היות ופרופ' גמזו הודיע כי הוא מקבל את עמדת משרד הבריאות והעירייה מתייתר הצורך לעסוק בנושא".
מתנובה נמסר בתגובה: "סנפרוסט הקימה כבר לפני כשבועיים צוות בדיקה שכולל מיטב המומחים מהארץ ומחו"ל בתחומי אבטחת איכות וחקלאות. צוות המומחים ממשיך בעבודתו. המפעל מבצע את כל הפעולות הנדרשות מהביקורת של משרד הבריאות. אנו מכבדים את החלטת משרד הבריאות לגבי פרופ' גמזו".