רשת האופנה זארה מרעה את תנאי השירות שלה: החברה תחל לגבות 30 שקל על החזרת פריטים באמצעות שליח של מוצרים שנרכשו באתר או באפליקציה, החל מ-20 באוקטובר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בהחזרות מצרכנים שהתחרטו על הקנייה או טעו במידה. בכך החברה תגביר את העומס על החנויות, שם ההחזרה עדיין בחינם.
1 צפייה בגלריה
תמונה של האפליקציה של זארה
תמונה של האפליקציה של זארה
זארה תחל לגבות תשלום על החזרת פריטים באמצעות שליח של מוצרים שנרכשו באתר או באפליקציה
(צילום: shutterstock)

המהלך מגיע אחרי שחברת פייפאל ביטלה לאחרונה את האופציה לקבל דרכה החזר כספי על החזרת פריטים שנקנו מאתרים שגובים כסף על החזרה. דרישת כסף על החזרת פריטים היא מהלך עולמי שאירע באתרים רבים בשל התייקרות השילוח, למרות שהשילוח בתוך ישראל לא התייקר בדומה לשילוח הימי.
באתר עדיין כתוב כי ניתן להחזיר מוצרים עד 15 או 30 יום אחרי קנייתם (לא כולל פריטים במבצע) וכי יש "לבקש לבצע החזרה על ידי גישה לפרטי ההזמנה שלך במקטע רכישות. השליח יאסוף את החבילה מכל כתובת שתבחרו תוך 24-48 שעות. אנו מזכירים לכם שבמקרה של החזר מכתובת מגוריכם, יש למלא בקשת החזר. אנא לא לשכוח לצרף את תעודת המשלוח ולסמן אילו פריטים ברצונכם להחזיר. אנו מזכירים לכם שהאפשרות של איסוף מהבית זמינה אך ורק בקניה אונליין. אפשרות זו אינה זמינה למוצרים שנקנו בחנויות הפיזיות שלנו".
למרות הגבייה החדשה - לגבי מוצרים שהגיעו תקולים או פגומים - ניתן בהחלט להתעקש שזארה עדיין תוציא שליח בחינם לאסוף אותם.
כאמור, גם אם רק התחרטתם: עדיין ניתן להחזיר בחינם את ההזמנה בכל חנות זארה, תוך הצגת חשבונית הקנייה, שנמצאת באזור המשתמש באתר.
גם זכות הביטול עומדת לצרכן על פי חוק: מתאריך ההזמנה ועד 14 ימים לאחר קבלת המוצר. החזר כספי יתקבל לאמצעי התשלום המקורי.
מקבוצת זארה ישראל, זכיינית מותגי אינדיטקס, נמסר בתגובה: "החל מה-20 באוקטובר, לקוחותינו יכולים להחזיר רכישות מקוונות ללא תשלום בכל חנות של זארה בישראל, מה שמרבית הלקוחות כבר עושים. חיוב של 30 שקל חל רק במקרה של איסוף החזרת מוצרים ישירות מהבית. מדיניות החזרה מקוונת זו כבר מיושמת ברבים מהשווקים העיקריים של זארה בעולם".