כמה הייתם מוכנים לשלם עבור הנעליים המקוריות שנעל מייקל ג'ורדן בכל אחד מששת משחקי האליפות שלו, כנראה שהרבה, לא? חברת Sotheby’s, שמתמחה במכירת מוצרים יוקרתיים ללקוחות פרטיים, מציעה כעת את האוסף האקסקלוסיבי הזה למרבה במחיר, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג.
יש לציין כי לא מדובר בזוגות נעליים, אלא בנעל אחת מכל משחק גמר שבו זכה ג'ורדן באליפות ה-NBA. שש הנעליים, ממותג אייר ג'ורדן, כמובן, קיבלו את הכינוי "The Dynasty Collection", והן מוצגות כעת בדובאי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
האוסף של ג'ורדן שמוצע למכירה
האוסף של ג'ורדן שמוצע למכירה
האוסף של ג'ורדן שמוצע למכירה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Sotheby's)
הנעליים הוצגו לראשונה בלונדון ולאחר מכן בניו יורק, ואחרי השבוע בדובאי הן יועברו להונג קונג, סינגפור ושוב לניו יורק. אין עדיין תאריך יעד למכירה סופית, אבל סדרת הנעליים הזו צפויה להימכר במהלך 2023, שאותה מגדירים בבית המכירות כ"שנת ג'ורדן" לאור מספר הגופייה שלו בתקופה שבה שיחק - 23.
במקור, הנעליים היו שייכות לאיש יחסי הציבור של שיקגו בולס, טים האלם. לאחר שג'ורדן זכה באליפות הראשונה ב-1991 הוא העניק נעל אחת להאלם, ומשם זה הפך למסורת, וכך היה גם בזכיות ב-1992, 1993, 1996, 1997 ו-1998. בשלב מסוים האלם מכר את האוסף, כאשר זהות המחזיק בהן כעת לא נחשפה. בנוסף, על הנעליים יש חתימה והקדשה אישית של ג'ורדן לאיש יחסי הציבור של הבולס. למשל, על הנעל מ-1991 חתם ג'ורדן בדיו מזהב, וכתב בפנים מתי היא ננעלה - "12 ביוני 1991, משחק מספר 5, בולס - לוס אנג'לס 101:108". יש לציין כי חלק מהנעליים לא במצב הכי טוב, אבל ניתן לתקן אותן.
לא ברור בכמה כסף האוסף יימכר, אבל לאור ניסיון העבר ניתן להניח שמדובר במיליונים רבים של דולרים, או אולי אפילו בעשרות מיליונים. בשנת 2021 נמכר זוג נעליים שג'ורדן נעל בעונתו הראשונה ב-NBA (1984) תמורת סכום שיא של 1.47 מיליון דולר. בספטמבר האחרון, גופייה שלבש ג'ורדן בגמר ב-1998 נמכרה במכירה פומבית תמורת 10.1 מיליון דולר.
שוק האספנות של פרטי ספורט שובר שיאים מאז פרוץ מגפת הקורונה. כך למשך, קלף של שחקן הבייסבול האגדי מיקי מנטל, שזכה עם הניו יורק יאנקיז שבע פעמים בוורלד סיריס, לצד שלל תארים אישיים, נמכר באוגוסט תמורת לא פחות מ-12.6 מיליון דולר. ויש גם ספורטאים שהחלו בעצמם להשקיע בתחום, כמו למשל שחקן הבייסבול דרק ג'טר, שהקים אתר לסחר בפרטי אספנות ספורט בשם Arena Club.