לראשונה בישראל יופיע ברשתות השיווק, על גבי אריזות של פירות וירקות מהעוטף, סימון על האריזות "גדל בעוטף ובנגב המערבי".
"הסימון החדש שנראה בקרוב מעל מדפי רשתות השיווק, הסופרים, המינימרקטים והירקניות שלנו, יסייע לצרכנים לבחור במוצרים שגדלו בעוטף ובנגב המערבי ולתמוך בחקלאי הדרום שחווים ימים לא פשוטים ונפגעו אישית וכלכלית", אמר יורם אביגד, מנכ"ל תוצרת הנגב, אגודה שיתופית חקלאית בבעלות קיבוצים מאזור הנגב המערבי והעוטף המוכרת ומשווקת תוצרת חקלאית מהאזור.
1 צפייה בגלריה
הסימון על המוצרים שמיוצרים בעוטף עזה
הסימון על המוצרים שמיוצרים בעוטף עזה
הסימון על המוצרים שמיוצרים בעוטף עזה
(צילום: עידן גרוס)
עוד אמר אביגד: "יתרה מכך, המהלך שם זרקור על נושא קריטי למדינת ישראל, כלכלת ארוכת הטווח ויכולתה לשמור על ביטחון המזון, שכן ללא חקלאות ישראלית חזקה, ישראל תהיה תלויה יותר ויותר ביבוא ירקות ופירות ובעיתות משבר אף לסבול ממחסור משמעותי שיפגע בכלל האזרחים".
המלחמה העלתה לסדר היום את יכולתה של המדינה לדאוג לביטחון המזון בשעת חירום. תקיפות החות'ים והידרדרות היחסים עם מדינות כמו טורקיה רק העצימו את העובדה כי ישראל היא "כלכלת אי", ולכן חשוב לפתח את החקלאות למען ביטחון המזון.
העוטף והנגב המערבי מהווים כשליש משטחי החקלאות בישראל - בהם מגדלים כמחצית מהחיטה, כמחצית מתפו"א והגזר, כמחצית מתמר מג'הול, מספקים 180 מיליון ליטר חלב בשנה, וכן כמויות גדולות של בצל, בטטה, הדרים, אבוקדו ועוד.
נזכיר כי לאחרונה נכנס לרשתות השיווק חוק סימון ארץ מקור, וכעת תוצרת הנגב מובילה צעד אסטרטגי נוסף לתמיכה בחקלאי העוטף והנגב.