אחרי התוצאות המצוינות שלה ברבעון הרביעי של שנת 2023 במסגרתו זינקו רווחי החברה ב-370% בחסות המלחמה, אל על הודיעה על שני צעדים משמעותיים שישפיעו על עתידה.
חברת התעופה הישראלית הודיעה על כוונתה לגייס הון באמצעות הנפקה, שתהיה כפופה להחלטה סופית של הדירקטוריון וקבלת אישור מהבורסה בתל אביב. ההנפקה מיועדת למימון פעילותה השוטפת של החברה, וכן מימוש התוכנית האסטרטגית שלה, לרבות הצטיידות במטוסים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: שאול גולן)
הצעד השני עליו הודיעה אל על הוא חתימת הסכם עם בואינג לרכישת שלושה מטוסי דרימליינר 787-9 חדשים, עם אופציה לרכישת שישה מטוסים זהים נוספים בעתיד. שלושת המטוסים הראשונים ימסרו לחברה בשנים 2029 ו-2030.
מטוסים אלה יצטרפו לצי 787 של אל על, שכולל כבר 16 מטוסים. ויתרחב בלי קשר בשלושה מטוסים נוספים עד שנת 2026 במסגרת עסקה עליה חתמה החברה עוד קודם לכן. הגדלת הצי תאפשר לחברה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה וכן את גמישותה התפעולית והמבצעית.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: "המהלכים שלנו להרחבת צי המטוסים לצד כוונותינו לגייס הון מבטאים את הדבקות שלנו במימוש התוכנית האסטרטגית. מאז פרוץ המלחמה נרתמנו באופן משמעותי למאמץ הלאומי ופעלנו במתכונת חירום, תוך שאנו מבטיחים גשר אווירי למדינה וממנה. אנו שבים וקוראים לחברות הזרות לשוב ולפעול בישראל. אין מקום להדרתה של ישראל מקווי האוויר הבינלאומיים על פני תקופה ארוכה וחסרת תקדים בהיסטוריה של המדינה".
ינקל'ה שחר, סמנכ"ל הכספים באל על: "לאחרונה הצגנו את תוצאותינו הכספיות המשקפות חוסן עסקי בשגרה ובחירום, וכן את התייצבותה של החברה לאחר משבר הקורונה. אנו ממשיכים לפעול להשגת המטרות העסקיות אשר הצבנו בפנינו, ביניהן עיבוי צי המטוסים וחיזוק מבנה ההון, שיאפשרו לנו להרחיב את פעילותינו תוך גמישות תפעולית ומבצעית".