בעת שבמשק ממתינים לשני מינויים בכירים בצמרת משרד האוצר - חשב כללי וראש אגף תקציבים - מונו היום (חמישי) שתי נשים על ידי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לתפקידים בכירים בבנק ישראל. שולמית גרי תהיה מנכ"לית הבנק המרכזי ונורית פלתר-איתן תמונה למנהלת מחלקת התקשורת, ההסברה וקשרי הקהילה.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שולמית גרי תיכנס לתפקידה בעוד שבועיים, עם סיום תפקידו של המנכ"ל היוצא, חזי כאלו. הנגיד קיבל את ההחלטה לאחר שראיין מספר מצומצם של מועמדים שהועברו לבחינתו על ידי ועדת האיתור שבראשות המשנה לנגיד.
3 צפייה בגלריה
שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל
שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל
שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל
(צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
גרי שימשה עד לאחרונה כמנכ"לית וסגנית נשיא למינהל וכספים של מכון וייצמן למדע. במסגרת תפקידה ניהלה את המכון שבו כ-2,000 עובדים וכ-1,700 סטודנטים לתארים מתקדמים. גרי ניהלה תקציבים משמעותיים והובילה פרויקטים גדולים בתחומי התשתיות והבינוי, הרכש, ההתייעלות וההמשכיות העסקית.
3 צפייה בגלריה
תמונת פרופ' אמיר ירון
תמונת פרופ' אמיר ירון
פרופ' אמיר ירון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בתפקידה הקודם היא שימשה כיועצת המשפטית של מכון וייצמן למדע, לאחר שהקימה את הלשכה המשפטית במכון. כמו כן, במסגרת תפקידיה הייתה חברה במספר ועדות דירקטוריון, ועדות השקעה של מכון וייצמן למדע וכן בוועד המנהל של מכון דוידסון לחינוך מדעי. לפני כן שימשה כעורכת דין בתחום המסחרי אזרחי במשרדי עורכי דין ובשוק הפרטי.
גרי עורכת דין בהשכלתה ובעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. מתגוררת בתל אביב, נשואה ואם ל-3 בנות.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום גם על החלטתו למנות את נורית פלתר איתן לתפקיד מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה של בנק ישראל. פלתר איתן תיכנס לתפקידה ב-15 באוקטובר. פלתר איתן צברה ניסיון במשך למעלה מ-20 שנים בתחום האסטרטגיה והתקשורת, ובמשך שנים הייתה כתבת כלכלית בכירה בעיתון "ידיעות אחרונות". בתפקידה האחרון כיהנה כראש אגף אסטרטגיה ברשות החשמל.
3 צפייה בגלריה
נורית פלתר איתן, מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בנק ישראל
נורית פלתר איתן, מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בנק ישראל
נורית פלתר-איתן תמונה למנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל
(צילום: רשות החשמל)
פלתר איתן רכשה את השכלתה האקדמית באוניברסיטה העברית, שם סיימה תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני במדעי המדינה. היא מתגוררת במבשרת ציון, נשואה ואם ל-3 ילדים.
הנגיד, פרופ' אמיר ירון, אמר היום כי "אני משוכנע כי הניסיון העשיר והידע הרב של גרי בתחומי הניהול, כמו גם היכולת המוכחת להובלת פרויקטים ותהליכים ניהוליים משמעותיים, יסייעו רבות לבנק ישראל להשגת מטרותיו".
עוד אמר היום הנגיד, כי "בנקים מרכזיים ברחבי העולם משנים את גישת ההסברה שלהם ומתאימים את פלטפורמות ההסברה בהתאם לשינויים מרחיקי הלכת שעובר תחום התקשורת, ומתוך ראיית הצורך להנגיש את המידע והמסרים שלהם לכלל קהלי היעד. הניסיון הרב של נורית פלתר איתן בהובלת מערך תקשורת בגוף כה משמעותי יהיה נכס עבור בנק ישראל".