1 צפייה בגלריה
גבס פציעה שבר רגל אילוס אילוסטרציה
גבס פציעה שבר רגל אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית משפט השלום בטבריה אישרה לאחרונה הסדר פשרה שאליו הגיעו חברת הביטוח מנורה ומבקש מקלט מאריתריאה שנפצע בנפילה מטרקטור בזמן שעסק בניקיון באצטדיון רמת גן. בתחילה הסכימה החברה לפצות אותו בסכום נמוך בהרבה, אך לבסוף נאלצה לשלם לו 180 אלף שקל בנוסף לתגמולי ביטוח לאומי שקיבל בסך כ-107 אלף שקל.
התובע, כיום בן 33, הוא נשוי ואב לשלושה ילדים שנולדו בישראל. הוא שוהה בישראל מאז 2008 ולפני התאונה הועסק כעובד ניקיון. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אבישי סגל הוא סיפר שנפגע בתאונת דרכים בדצמבר 2016 כשנפל מטרקטור שאסף פסולת באצטדיון.
לדבריו, הוא עמד לעלות על הטרקטור אולם הנהג לא שם לב שהוא לא השלים את הטיפוס, והתחיל בנסיעה כשאחת מרגליו של התובע עדיין על הקרקע. כתוצאה מכך נפל העובד על הארץ והטרקטור דרס את אחת מרגליו.
הוא הובהל באמבולנס לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מחבלות בקרסול, בברך, בשוק ובכף הרגל. הוא אושפז למשך 29 יום ונאלץ לעבור השתלת עור. האירוע הוכר כתאונת עבודה וביטוח לאומי קבע לנפגע נכות של 14.5% (5% בגין נכות אורתופדית והיתר בגין צלקות).
בכתב התביעה הודגש שמדובר בפועל ניקיון שעבודתו דורשת מאמצים פיזיים כולל הפעלת מכונת ניקיון של שטח ריצפה גדול המחייב הליכה ברגל, עמידה ממושכת והתכופפות. הוא ציין כי מאז התאונה הוא עובד פחות מבעבר ועתיד להמשיך לסבול מכאבים ומגבלות. הוא הדגיש שלפני התאונה היה אדם בריא ותפקודו כמפרנס העיקרי של המשפחה נפגע קשות. הוא ציין כי הצלקות שנותרו ברגלו מכאיבות ועלולות להתפתח לדלקת אם יעבוד במשך שעות ארוכות בעבודה מאומצת.
לאחר הגשת כתב התביעה הציעה מבטחת הטרקטור, חברת מנורה, פיצוי של 40 אלף שקל. הנפגע סירב והחברה הגישה כתב הגנה באמצעות עו"ד יוסי אפק. היא הכחישה את החבות והנזק וטענה שאין הצדקה לכך שהתובע לא יעבוד כבעבר, וכי אם הוא סובל ממגבלות כלשהן - הן נובעות ממצבו לפני התאונה.
אולם לאחר משא ומתן הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה מבלי להודות בחבות, מנורה תשלם לתובע 180 אלף שקל מעבר לתגמולי ביטוח לאומי (שעמדו כאמור על כ-107 אלף שקל). השופטת אפרת הלר נתנה להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אבישי סגל • ב"כ הנתבעת: עו"ד יוסי אפק • ynet הוא שותף באתר פסקדין