רשת נוספת הפכה למשווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל: מחסני חשמל תהפוך למשווקת רשמית של אפל, אחרי שקיבלה הרשאה מאפל העולמית לפתוח חנות רשמית של המותג בתוך סניפי הרשת. בכך היא תהיה קמעונאית מוצרי החשמל הראשונה שמקבלת הרשאה כזאת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בעמדות שיציגו את כל מוצרי אפל בסניפים, כולל אייפון, איירפודס, אפל TV, מקבוק, אייפד ומוצרים משלימים, וכולל התנסות בסניף. השבוע נפתחו חמש עמדות כאלה בסניפי מחסני חשמל בקריית אתא, ראשון לציון, ירושלים, נצרת עילית ובאר שבע. עמדה נוספת תפתח באילת במהלך השבועות הקרובים. זוהי הרשאה דומה לזו שמחזיקות איידיגיטל ואייסטור, רק שהן מוכרות מוצרי אפל בלבד ואילו מחסני חשמל מוכרת גם מוצרים של מותגים מתחרים.
1 צפייה בגלריה
מוצרי אפל ברשת מחסני חשמל
מוצרי אפל ברשת מחסני חשמל
מוצרי אפל ברשת מחסני חשמל
(צילום: לירון כהן)
יש רשתות חשמל נוספות רבות שמוכרות מוצרי אפל לצד מותגים נוספים, אך אין להן אישור להציג את כל הפריטים של אפל בעמדת התנסות תוך התקנה של אפל עצמה ותוכנת התנסות של אפל שמותקנת על המוצר. רק בדיוטי פרי יש עמדה דומה שמציגה מוצרי אפל כולל התנסות לצד מותגים שאינם אפל.
יתרון נוסף של מחסני חשמל הוא המחיר. אמנם המחירים שלה אינם תמיד הנמוכים בשוק, אבל הם נמוכים יחסים לאייסטור ולאיידיגיטל כשאיידיגיטל יקרה יותר בדרך כלל מאייסטור. כך למשל אייפון 12 מיני 128 GB נמכר ב-3,285 שקל במחסני חשמל ו-ksp, ב-3,359 שקל באייסטור וב-3,399 שקל באיידיגיטל. יש חנויות פרטיות שמוכרות יותר בזול, בזאפ אפשר למצוא את הדגם בהחל מ-2,935 שקל למכשיר. באילת הוא נמכר בהחל מ-2,700 שקל, כשבמחסני חשמל אילת הוא מוצע ב-2,857 שקל.

לפי מחסני חשמל, בשנת 2020 מחזור המכירות של מוצרי אפל ברשת חצה את רף ה-100 מיליון שקל וצפוי להעלות את מכירות אפל בחנויות מחסני חשמל בעשרות אחוזים. לצורך הקמת החנויות הגיעו לסניפים נציגי אפל, שבחרו את המיקומים של עמדות התצוגה בחנויות, ניהלו את ההקמה והמיתוג של העמדות והכשירו את עובדי הסניף שינהלו את נקודות המכירה בחנות.
הרשת תקבל עדיפות בהקצאות מכשירים ותוכל לערוך קמפיינים לשיווק המוצרים באופן עצמאי תוך שמירה על הרוח של אפל. בנושא תיקוני המכשירים והחלפת רכיבים תקולים במחשבים ובמכשירים של אפל, אין חדש: הם ייעשו דרך אייקון גרופ (חברת האם של רשת איידיגיטל) או מעבדות DCS.