הממונה על התחרות הגיעה לצו מוסכם עם חברת קולנוע חדש - בעלת רשת ההנעלה WeShoes ויבואנית Blundstone, Hoka ומותגים נוספים. הוסכם שקולנוע חדש תשלם קנס של 5.5 מיליון שקל לקופת המדינה ותתחייב שלא להתערב במחירים בשוק תמורת ויתור על הליכים משפטיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
נעלי הוקה
נעלי הוקה
נעלי הוקה
(צילום מסך מתוך אתר WeShoes)
במסגרת בדיקה שערכה הרשות, שהייתה קשורה להתחלת הליכי מיזוג של החברה עם נעלי שורש בטרם אושר המיזוג ביניהן, התקבל במקרה מידע מבעלי חנויות שקולנוע חדש מתערבת לכאורה במחירי מותגי הנעליים הוקה ובלנדסטון באמצעות הכתבה של מחירי מינימום. במקרים רבים הסדרים כאלה אינם חוקיים, אך לא תמיד מדובר בפרקטיקה אסורה. מדובר בהתחייבות לשלוש שנים ממועד החלטת בית הדין של הרשות.
נמסר כי "בתום התקופה התערבות במחיר ככל שתעשה תהיה כפופה להוראות חוק התחרות ואם יהיה בה בכדי להפר את החוק תהיה נתונה לאכיפה על ידי הממונה. הצו המוסכם מפורסם להערות הציבור למשך 30 ימים בטרם יוחלט אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות".
במסגרת הצו המוסכם, חברת קולנוע חדש גם הודתה כי החלה לערוך מהלכים שיש בהם ביצוע מיזוג בפועל (בדומה למיזוג שבוטל בין שטראוס למשק ויילר).
נמסר כי "כמו כן לא עמדה בחובת ההמתנה להסכמת הממונה על התחרות למיזוג בינה לבין חברת שרש, ועל כך שלא ענתה באופן מלא לדרישות נתונים שנשלחו לה. הממונה על התחרות התחייבה שלא לנקוט צעדי אכיפה נוספים בגין ההפרה, וזאת בכפוף להפסקת ההפרה.
"לפני כחודש, שורש חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם 295 אלף שקלים לאוצר המדינה משום שהחלה במעשים שיש בהם ביצוע מיזוג בטרם התקבלה החלטת הממונה.
"לפני כחודשיים נמשכה בקשת המיזוג של שרש עם WeShoes, לאחר שרשות התחרות הציגה לצדדים את החששות התחרותיים שהועלו מבדיקת המיזוג.
"הממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים את החשש כי המיזוג יגרום לגריעה של מתחרה בשוק סנדלי הטיולים, לנוכח פעילותה של WeShoes בשוק (ובשוק המטיילים באופן כללי), אחזקותיה ברשתות קמעונאות וברשת סיטונאית משמעותית. נוסף על כך, בדיקת רשות התחרות העלתה חשש כי המיזוג יצנן את התחרות התוך-מותגית במקטע הקמעונאי על מוצרי שרש, שיאפשר להעלות את מחירי מוצרי שורש לצרכן".