המשבר הכלכלי והשפעת נזקי המלחמה מגיעים גם אל עולם הביוטי: מרפאת האסתטיקה הרפואית המוכרת ויו קליניק של ד"ר צחי וידר הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו עיכוב הליכים ואישור הסדר חוב. זאת, לאחר שחברת "ויו קליניק-צחי וידר" המפעילה את המרפאה המוכרת צברה חובות של כ-15 מיליון שקל. השופט חגי ברנר נעתר לבקשת ויו קלינק והוציא בשלב זה צו עיכוב הליכים ארעי.
ד"ר וידר הוא רופא בתחום הכירורגיה הכללית שבשנת 2002 החל את פעילותה של החברה בתחום האסתטיקה הרפואית לפנים לרבות הזרקות בוטוקס וחומצה הילארונית, עיצוב ופיסול פנים, טיפולי אנטי אייג'ינג, מילוי ועיבוי שפתיים, טיפולים בהזעת יתר ועוד. יש לציין כי החברה הגישה הבקשה לפי תיקון 4 לחוק חדלות פירעון והמטרה היא להגיע להסדר ולשקמה. במסגרת תיקון 4 - שהגיע לעולם בקורונה על מנת להקל על עסקים שנקלעו לקשיים - לא ממונה נאמן לחברה שמשתלט עליה אלא ממונה מנהל הסדר שמסייע בגיבוש ההסדר עם הנושים.
1 צפייה בגלריה
אישה בטיפול קוסמטי עם מזרק
אישה בטיפול קוסמטי עם מזרק
טיפול קוסמטי (אילוסטרציה)
(צילום: shutterstock)
במסגרת הבקשה שהגישה החברה באמצעות עו"ד רז מנגל נטען כי "החברה היא מפעל חייו של ד"ר וידר אשר בנה אותה בעשר אצבעותיו ובעמל של יום וליל - החברה בעלת מוניטין רב שנים והיא ידועה כחברה מובילה בתחום". מהבקשה עולה כי עד התקופה האחרונה העסיקה החברה 40 עובדים ולאחרונה ובעקבות ההתדרדרות במצבה הכלכלי של החברה פוטרו כ-10 מעובדיה.
החברה טוענת במסגרת הבקשה כי "ניתן יהיה לסלק 75 אחוז מהחוב לנושים המובטחים בשעבודים שוטפים, 75 אחוז לנושים בדין קדימה (רשויות ועובדים-ל.ד), 75 אחוז מהחוב לנושים בעלי ערבויות אישיות ו-15 אחוז מהחוב לנושים בדין רגיל. המקורות לפירעון החוב בחלקו של ד"ר וידר בבית המגורים המשפחתי וכן כספי תמורה ממכירת פעילות החברה, אשר נמכרת במחיר של כ-6 מיליון שקל והכל בגלל האמון של החברה הרוכשת בד"ר וידר וביכולתו לרומם את פעילותה של החברה ולהחזירה למסלול תקין".
החברה טוענת כי נקלעה לקשיים בין השאר עקב ירידה במכירות ועקב הפסקת פעילות הטיפולים בתאי לחץ. בהתאם לכך, נטען, מחזור המכירות ירד מכ-24 מיליון שקל בשנת 2021 ו-25 מיליון בשנת 2022, לסך של כ-16 מיליון שקל ל-9 החודשים של שנת 2023 שמשקפים מחזור מתואם בסך של כ-20 מיליון שקל ל-12 חודשים בשנת 2023, כלומר, ירידה דרמטית בשיעור של כ-20 אחוז במחזור. כמו כן חל גידול בעלויות הפרסום עד כדי 25 אחוז ממחזור המכירות של החברה, אשר נועדו להגביר את פעילותה עקב הירידה במחזורי הפעילות.
עוד נטען כי לאחרונה, בעקבות המלחמה ירד מחזור המכירות של החברה מסכום של כ-90 אלף שקל ליום לסכום של כ-40 אלף שקל ליום, צניחה דרסטית של כ-55 אחוז בהיקף המכירות.
מהבקשה עולה כי לחברה חוב לבנק הפועלים בסך כ-2.6 מיליון שקל ולבנק לאומי בסך כ-3.3 מיליון שקל.