נעילה אדומה בבורסת ת"א ביום שלישי רצוף של ירידות: מדד ת"א 35 נחלש ב-1.5% ות"א 125 צלל ב-1.8%. לאומי ופועלים נפלו ב-4.5% ו-4.4% בהתאמה, מדד הבנקים ירד ב-3.4%. דלק צנחה ב-11.7%, נמשכים המגעים עם נציגות מחזיקי האג"ח. מדד הנפט והגז נפל ב-5.3%.
בונוס ביוגרופ ניתרה ב-30.7% אחרי ניסוי תרופתי מוצלח בחולי קורונה. נחתם צו ייצוא חופשי לקנאביס רפואי - אינטרקיור נסקה ב-18.6%. עוד בלטו - טאואר ירדה ב-1.3% לאחר שכבר זינקה ב-8%, לאחר הדוחות. לייבפרסון קפצה ב-6.3% בראש ת"א 35. תדיראן טיפסה ב-4.2% לאחר דו"חות.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)
יו"ר כלל והדירקטוריון שכרו אנשי יח"צ לטיפול במשבר מול המנכ"ל: דני נוה בחר את שירותיו של ליאור חורב, בעוד הדירקטורים בחרו באיש תקשורת אחר. הבודק החיצוני, השופט בדימוס דנציגר, יחקור את המעורבים במשבר הניהולי, החל מהימים הקרובים. יצוין כי לחברה יש משרד יח"צ משלה, שעובד עם המנכ"ל יורם נוה.
טאואר מזנקת לאחר דו"חות. יצרנית השבבים ירדה בהכנסות וברווח, אך עמדה ברף הגבוה של תחזיות השוק: הכנסות החברה עמדו על 300.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 לעומת 310.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחזית השוק העמידה את טווח ההכנסות על 292.2-300.2 מיליון דולר לרבעון.
מניות הקנאביס זינקו לאחר שנחתם צו ייצוא חופשי להסדרת ייצוא הקנאביס הרפואי. יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל, בתגובה לצו הייצוא: "אנו שמחים על כך שמדינת ישראל הציגה אופק ברור והתקדמות משמעותית באשר לנושא ייצוא הקנאביס הרפואי לעולם. שיח ערוכה לייצוא ובאמצעות מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים באירופה ובצפון אמריקה ביססנו תשתית פעילות רחבה ואיכותית.
"לאחרונה דיווחנו על קבלת אישור עמידה בתקן האירופאי GACP ובמקביל יש לנו שיתופי פעולה עם מגדלים ישראליים להגדלת כושר הייצור שלנו בצורה משמעותית. אנו מזהים כי חברות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי ברחבי העולם מגלות עניין רב במגוון הגנטי ובאיכות המוצרים של שיח מדיקל גרופ, ובהתאם לכך אנו נמשיך לפעול ולקדם שיתופי פעולה מחקריים ועסקיים עם שחקניות מובילות, מתוך מטרה לחזק את מיצובה של שיח כשחקנית מובילה העומדת בחזית תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל ובשוק הבינלאומי".
קרסו מוטורס,יבואנית רנו וניסאן, דיווחה היום כי התקיימו התנאים המתלים להסכם לרכישת קבוצת קל אוטו. בקרסו מוסרים כי נחתמו הסכמות עם הגורמים המממנים של קל אוטו בדבר הקטנת חובותיה של קל אוטו בסכום של כ-180 מיליון שקל, וכן הסכמות עם המוכרים של קבוצת קל אוטו על הזרמת הון נוסף על ידם בסך 7 מיליון שקל, לצד הזרמת הון בסך כ-31.4 מיליון שקל על ידה.
מנכ"ל אל על לנתניהו: "מתווה הסיוע של האוצר ישלח אותנו לפירוק": גונן אוסישקין מבקש מראש הממשלה כי ינחה את משרד האוצר לשנות את המתווה שהציג לחברה לשם קבלת ערבות מדינה בסך 400 מיליון דולר. הוא מתריע מפני פגיעה אסטרטגית במדינה עקב פירוק אפשרי של אל על ופיטוריהם של כ-10,000 עובדים. מניית אל על נחלשת מתחילת השבוע ביותר מ-10% ומתחילת השנה במעל ל-30%.
רונן אגסי, ראש חטיבת לאומי שוקי הון, הודיע לכלל ביטוח כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל החברה. לכלכליסט נודע כי אגסי אמר כי לאור הנסיבות שנוצרו בחברה, הוא מרגיש לנכון לצאת מהתמונה. ככל הנראה תחליט ועדת הביקורת בדירקטוריון כלל ביטוח על הקמת ועדת איתור למנכ"ל חדש, במידה ויוחלט להיפרד מיורם נווה.
אתמול ננעלה הבורסה בירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, ת"א 125 ירד ב-0.6%; בזק וטבע בלטו עם זינוק של 5.6% ו-5.3% בהתאמה, חברת הטעמים IFF קפצה ב-5.7% בפסגת ת"א 35 לאחר הדוחות, קבוצת דלק נפלה ב-6.1% לאחר דחיית הצבעת המחזיקים על העמדת החוב לפירעון מיידי - שותפות דלק קידוחים שבבעלותה איבדה 4.5%. מניית כיל, איי.סי.אל בשמה החדש, ירדה ב-4.4% לאחר הדוחות. ת"א בנקים נחתך ב-2% - פועלים נפל ב-3.35, דיסקונט ירד ב-2.5%, בינלאומי ב-2%, לאומי ב-1.7%; כלל ביוטכנ' קפצה ב-23.5% לאחר שחברת הביומד המוחזקת גמידה סל הודיעה עלהצלחה בניסוי קליני שלב 3 בטיפול בסרטן דם.
פורסם לראשונה: 10:20, 13.05.20