כשנתיים לאחר שזכתה במכרז לרכישת מגרש בשטח 60 דונם בראשון לציון: השבוע החלה הקמתו של הקמפוס החדש של חברת הביטוח הפניקס במתחם האלף במערב העיר לאחר שהתקבל היתר חפירה ודיפון. מדובר בקומפלקס משרדים שישמש את המטה החדש של החברה, שצפויה לעבור ממשרדיה בבית הוורד בגבעתיים, המשתרעים על שטח של כ-20 אלף מ"ר, למשכן החדש בשנת 2025. ל-ynet נודע כי היקף ההשקעה הכולל בפרויקט (קרקע ובנייה) נאמד בשני מיליארד שקל.
החברה הייתה היחידה שהתמודדה במכרז והציעה סכום של 338 מיליון שקל בעוד שמחיר המינימום היה 310 מילון שקל. הקמפוס צפוי להשתרע על שטח של כ-13 דונם ולכלול 50 אלף מ"ר משרדים בשני בניינים מחוברים בני 10 קומות. לצד הקמפוס שבבעלות הפניקס רכשה האחרונה יחד עם חברת אקרו נדל"ן חטיבת קרקע של כ-47 דונם עם זכויות לפיתוח עתידי של כ-305 אלף מ"ר.
1 צפייה בגלריה
קמפוס הפניקס מתחם האלף ראשון לציון
קמפוס הפניקס מתחם האלף ראשון לציון
קמפוס הפניקס במתחם האלף ראשון לציון
(הדמיה: משה צור אדריכלים)
במתחם האלף מתוכננים כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,600 יחידות דיור ו-110 דונם של פארקים. עד כה כבר שווקו במתחם קרקעות להקמת כ-820 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה לקבוצת דיסקונט (דיסקונט, כאל ומרכנתיל) ולחברות רוגובין, פרשקובסקי, אמות, Jtlv2 וחברות נוספות.
את הקמת המתחם מובילה עיריית ראשון לציון והמינהלת הייעודית שהוקמה לפני מספר שנים. עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון לציון וחלקן לבעלי קרקע פרטיים. על פי הערכות, כ-100 אלף איש יעבדו במתחם ויתגוררו בו למעלה מ-22 אלף איש.