המנגו הגיע לירקניות והוא שווה זהב: צרכנית שאביה חובב מנגו הבחינה בפרי האהוב באחת הירקניות וביקשה לקנות אותו לאביה. המוכר הזהיר אותה: זה עולה 100 שקל לק"ג, בשבוע הבא המחירים יירדו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היא הגיעה לאותה ירקנייה והמחירים אכן ירדו ל-80 שקל לק"ג, אבל המנגו הבודד שקנתה עלה לה 28.4 שקל לפרי במשקל 300 גרם. בעל החנות אמר: "העונה עוד לא החלה, לכן יקר".
2 צפייה בגלריה
מנגו יקר פירות
מנגו יקר פירות
מנגו יקר פירות
ואכן, ברוב רשתות השיווק עדיין לא מוכרים מנגו. בירקנייה אחרת מנגו עלה 75 שקל לק"ג. כששאלנו מה משקל מנגו בודד, ענה לנו המוכר: "כל מנגו יעלה לך פה כ-20 שקלים". לשם השוואה, בשיא העונה בשנה שעברה מנגו נמכר ב-6.90 שקלים לק"ג. גם בתחילת העונה מחירו לא נסק ככה.
2 צפייה בגלריה
מנגו יקר פירות
מנגו יקר פירות
80 שקל לקילו, 28.4 שקלים למנגו אחד
מגדל המנגו ראובן דור, אמר ל-ynet: "אצלנו עוד לא החלה העונה. אני מגדל באזור עוטף כנרת, דרום הגולן, שהוא אזור הגידול העיקרי למנגו. התחלנו לקטוף רק עכשיו. המנגו שרואים כרגע בחנויות מגיע מהערבה.
"יש לנו שפע של פרי ולא יחסר, אז בהמשך - המחירים יהיה שווים לכל נפש. אם לא יבואו חמסינים שייפגעו ביבול המחירים יהיו אף נמוכים השנה. 30% מהמנגו אנחנו מכוונים לייצוא לאירופה".
בשל חמסינים שפגעו בפרי, מחירי הפירות עדיין גבוהים מהרגיל השנה, אבל הם יורדים בהדרגה. מי שרוצה פירות בזול יכול לקנות אותם באלו מבין הרשתות הגדולות שידועות במחירים הנמוכים שלהן. בירקניות המחירים עדיין גבוהים.
דובדבנים נמכרו בתחילת העונה ב-150 שקל לק"ג וכעת מחירם ירד ל-100-30 שקל לק"ג, תלוי בנקודת המכירה. גם בפירות אחרים יש פערים בין מבצעי הרשתות לירקניות: שזיפים נמכרים ב-45-10 שקל לק"ג, נקטרינות ואפרסקים ב-45-8 שקל לק"ג, אגסים ב-25-6 שקל לק"ג, ענבים ב-45-10 שקל לק"ג ואבטיח ב-10-5 שקלים לק"ג או במבצע: 80 אג' לק"ג.