המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, כשרוב היום נרשמה מגמה מעורבת ותנודתיות: מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.1% לאחר שמחק ירידות של עד 1%. נאסד"ק טיפס ב-1.7%, S&P 500 הוסיף 0.6%. המשבר ממשיך להשביח את מניות נטפליקס ואמזון שהתחזקו ב-2.9% ו-4.3% בהתאמה - ושבו לשיא חדש. טסלה עלתה ב-2.1% - יום תשיעי רצוף של עליות.
עוד בלטו: חברת שירותי הבריאות יונייטד הלת' גרופ זינקה ב-6%, בטכנולוגיה - אינטל ומיקרוסופט טיפסו ביותר מ-3%, בתעופה - בואינג צנחה ב-8%, יונייטד איירליינס צללה במעל ל-11%, אמריקן נפלה כמעט ב-10%. בנפט - אקסון מובייל ושברון נחתכו ביותר מ-3%. ענקית ניהול הנכסים הפיננסיים בלאקרוק קפצה ב-3.5% לאחר דו"חות.
ענקית השבבים אינבידיה זינקה כשברקע דיווחים מארה"ב על רכישת מלאנוקס הישראלית בסכום של 6.9 מיליארד דולר, לאחר שהרגולטור הסיני אישר את המיזוג.
3 צפייה בגלריה
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
בורסה בצל קורונה
(צילום: EPA)
הנפט נשאר בשפל של 18 שנים - ה-WTI ננעל שוב על שווי של 19.87 דולר לחבית. זאת לאחר שאופ"ק הנמיכה את תחזיתה לביקוש לנפט - מצפה כי הביקוש בעולם יירד ב-6.9 מיליון חביות ביום (ירידה של 6.9% לשנת 2020). בנוסף ציינה אופ"ק כי ייתכן שהתחזיות הבאות יהיו מחמירות יותר. הברנט טיפס ב-0.5% ל-27.82 דולר לחבית.
הזהב נכנע היום לדולר בקרב על חוף המבטחים: המתכת היקרה ירדה היום ב-0.4% לשווי של 1,732.90 דולר לאונקיה, כשברקע התחזקות המטבע האמריקאי מול היורו והפאונד, בין היתר בשל זינוק נוסף בתביעות לאבטלה בארה"ב. מוקדם יותר היום, טרם התקבלו נתוני האבטלה, טיפס הזהב לשווי של 1,768 דולר לאונקיה. "השווקים הלא יציבים משפיעים על אנשים לייצר נזילות במזומנים. וכך, הדולר מושך משקיעים מכל רחבי העולם ועלייתו מובילה לירידה בערך הזהב", כך לדברי ג'יימס האציגיאניס James Hatzigiannis, אסטרטג השוק הראשי של Ploutus Capital Advisors.
נסגר הברז: תוכנית המימון הפדרלית באמצעות הלוואות לעסקים קטנים בארה"ב שנפגעו מהקורונה, הגיעה למימוש הסכום שהוקצב לה - 349 מיליארד דולר. אתמול דווח כי הקונגרס האמריקני טרם הזניק תוכנית חדשה בנושא, גם לאחר שכבר יותר מ-1.3 מיליון בעלי בתי עסק קטנים לוו כספים מהממשל.

ארה"ב: 5.2 דורשי אבטלה חדשים בשבוע

מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב עמד בשבוע שהסתיים ב-11 באפריל על 5.2 מיליון, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקני. אנליסטים בשוק ציפו ל-5.1 מיליון בקשות חדשות.
למרות שהנתונים גרועים יותר מהתחזיות, עדיין מדובר בירידה ניכרת לעומת נתוני השבוע הקודם שבו הוגשו 6.6 מיליון בקשות חדשות. בסך הכל בארבעת השבועות האחרונים הוגשו 22.3 מיליון בקשות חדשות לדמי אבטלה בארה"ב.
נתון כואב נוסף לאמריקנים - ירידה חדה בהתחלות בנייה של בתים חדשים לחודש מרץ - עם צלילה של 22.3% מ-1.6 מיליון התחלות בחודש פברואר ל-1,216,000 במרץ. הצפי עמד על 1.3 מיליון התחלות חדשות. ובאור מעט יותר חיובי, אישורי בנייה במרץ אמנם ירדו ל-1,353,000 מיליון מ-1,452,000 בפברואר, אך עקפו את התחזיות שעמדו על 1.3 מיליון.
מומחים מזהירים: "טראמפ עלול לגרום לארגון הבריאות העולמי לפשוט רגל" - הכרזת נשיא ארה"ב על הפסקת התרומה לארגון הבריאות העולמי זוכה לביקורות נזעמות. ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לארגון ואחראית ל-22% מהמימון ולתפעולו השוטף. ביל גייטס התורם 10% מתקציב הארגון: "עבודתו מאטה את קצב התפשטות הקורונה, אין לו תחליף".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
הכרזת נשיא ארה"ב על הפסקת התרומה לארגון הבריאות העולמי זוכה לביקורות נזעמות. דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
בזוס: נדרש היקף נרחב של בדיקות קורונה לפני שהכלכלה תתחיל להתאושש - במכתב השנתי לבעלי המניות פירט מייסד אמזון את פעולות החברה מאז התפרצות המגפה והוסיף שתתחיל לבדוק את כל עובדיה - כולל אלו שלא מראים סימפטומים. מניית אמזון ממשיכה לטפס גם היום לשיא כל הזמנים.
מורגן סטנלי פירסם את תוצאות הרבעון הראשון עם שורת רווח שפספסה את תחזיות האנליסטים, אך פעילות המסחר של הבנק הניבה הכנסות גבוהות ב-700 מיליון דולר מהצפוי. בנק ההשקעות רשם רווח של 1.7 מיליארד דולר או 1.01 דולר למניה - צניחה של 30% לעומת הרבעון המקביל ב-2019 ומתחת לציפיות השוק לרווח של 1.14 דולר למניה. כלל ההכנסות של הבנק הסתכמו ב-9.49 מיליארד דולר, גם הן מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 9.73 מיליארד דולר.
בבנק ציינו כי רואים "ירידה ראויה לציון" בשווי ההלוואות וההשקעות בסוף הרבעון, וכן הוסיפו כי מגפת הקורונה צפויה להשפיע על תוצאות כספיות עתידיות. מורגן סטנלי הוא האחרון מששת הבנקים הגדולים בארה"ב שפירסם דוחות. ג'יי.פי. מורגן, בנק אוף אמריקה, וולס פרגו, גולדמן זאקס וסיטי דיווחו כולם על ירידות חדות ברווח בעקבות מגפת הקורונה.

השווקים בעולם

בורסות אירופה ננעלו בעיקר בעליות קלות, לאחר שמספר מדינות ביבשת, ביניהן גרמניה, הכריזו על פתיחה הדרגתית של עסקים: מדד דאקס טיפס ב-0.2%, פוטסי התחזק ב-0.6% וקאק ירד ב-0.1%. בלטו: חברת הביטוח הבריטית Hiscox זינקה ב-8.3%, יצרנית המטוסים איירבוס ירדה ב-2.9%, לופטהנזה נסוגה ב-2.3%, אייר פראנס נחתכה ב-1.4%, איזיג'ט ב-2.5%, ריינאייר ובריטיש איירווייז רשמו עליות קלות. חברת הנפט הבריטית-הולנדית רויאל דאץ' של ירדה ביותר מ-3%. פיז'ו נחלשה ב-3.8%, רנו איבדה 3.5%. בריטניה הודיעה עתה כי תאריך את הסגר בשלושה שבועות נוספים.
3 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
(צילום: AFP)
מדד המחירים לצרכן בגרמניה הציג בחודש החולף מגמת האטה, בהתאם לצפי, בעקבות ירידה חדה במחירי האנרגיה. כך דיווחה היום סוכנות הסטטיסטיקה הגרמנית דסטטיס. המדד עלה ב-0.1% בחודש מרץ בהשוואה לפברואר, וב-1.4% ביחס למרץ 2019. שני הנתונים התאימו לתחזיות האנליסטים בשוק.
המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית. מדד ניקיי בטוקיו נפל ב-1.3%, האנג סנג בהונג קונג נחלש ב-0.5% ואילו שנגחאי טיפס ב-0.3%. ברקע נמשכים החששות בנוגע להשפעות מגפת הקורונה על הכלכלה הגלובלית.
המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה שלילית, לאחר פרסום דו"חות כלכליים מאכזבים ונתוני מאקרו חלשים  - מדד דאו ג'ונס מחק 1.9%, S&P 500 נסוג ב-2.2% ונאסד"ק נחלש ב-1.4%. בין החברות שצפויות לפרסם דו"חות היום לפני פתיחת המסחר בניו יורק: ענקית ניהול הנכסים בלאקרוק ובנק ההשקעות מורגן סטנלי.
פורסם לראשונה: 08:31, 16.04.20