שידורי הספורט החיים כמעט נכחדו בעידן הקורונה, אבל מנויי הטלוויזיה ממשיכים לשלם מדי חודש על חבילות הספורט. בכל חברות הטלוויזיה - HOT, yes סלקום TV ופרטנר TV - לא הפסיקו למכור את החבילות ללקוחות חדשים ואילו לקוחות ותיקים שכבר רכשו את החבילות, ממשיכים לשלם עליהן אף שערוצי הספורט משדרים בימים אלה בעיקר שידורים חוזרים של משחקי ספורט ותוכניות דוקומנטריות.
לדברי גורם המעורה היטב בעולם הספורט, "ערוצי הספורט משדרים בימים אלה בעיקר שידורים חוזרים של משחקי ספורט גדולים, בעיקר כדורגל וכדורסל. כמו כן מקרינים בשידורים חוזרים תוכניות דוקומנטריות בתחום הספורט מהארץ או מהעולם. הם משדרים מדי יום כמה תוכניות אולפן בשידור חי, בתצורות והרכבים מתחלפים שמדברות פחות או יותר על אותו דבר (חדשות הספורט, מגרש פתוח, חמש באוויר, אולפן לילה). בכולן מדברים בעיקר על תחלואת ספורטאים שהולכת ומתרחבת במקומות שונים בעולם או מעקב אחרי ביטול/דחייה של אירועי ספורט.
"כל התוכניות בשידור חי כאמור ממילא משודרות בערוץ הפתוח ללא תשלום. בשביל שידורים חוזרים וסרטים דוקומנטריים מהעבר אין כל הצדקה לשלם עבור הערוצים בתשלום".
למרות זאת, אף אחת מהחברות לא ביטלה באופן גורף את התשלום על החבילות או פתחה אותן חינם לכולם. הסיבה לטענתן היא שהגופים בעלי זכויות השידור עדיין גובים מהן כסף.
2 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
מסי חוגג. משלמים על שידורים חוזרים
(צילום: רויטרס)
את הצרכנים זה לא אמור לעניין. החברות יכולות להתדיין עם בעלי הזכויות על התשלומים שהן משלמות להם. ומה הצרכנים יכולים לעשות? מי שחש שאין לו במה לצפות בערוצי הספורט בימים אלה יכול פשוט להתנתק מהם עד שהמשבר יחלוף. מי שלא יתנתק ימשיך לשלם עשרות שקלים בחודש לערוצים האלה.
HOT הציעה מבצע על ערוצי ספורט 5: שלושה חודשים בחינם ואז 19.9 שקלים לחודש במשך שנה, במקום 52 שקל לחודש. גם סלקום יצאה לאחרונה במבצע של חבילת ספורט 5 וחבילת צ'רלטון ב-19.9 שקלים כל אחת. יש להדגיש שמי שיתנתק, לא בהכרח ישלם אותו מחיר כשיתחבר מחדש.
אם אתם מנויים בחבילה שכוללת הטבה על חבילות הספורט, מומלץ לבדוק עם החברה שהתנתקות מחבילת הספורט לא תייקר את החבילה.
איך מתנתקים? דרך האתר, באמצעות השלט או בשיחה למוקד שירות הלקוחות. ב-yes מדגישים שניתן להתנתק גם דרך ערוץ 100 בשלט. בסלקום מסרו שניתן להתנתק בכל עת ישירות מהממיר. בפרטנר מסבירים שההתנתקות מערוצי הספורט אפשרית באפליקציית MyPartner ובאזור האישי באתר פרטנר, 24/7.