חברת wolt הודיעה כי תפחית את העמלה למסעדות בשל הסגר השלישי, כך שהחל ממחר (ראשון) העמלה תעמוד על 22% בסגר ולאורך כל חודש ינואר. העמלה הקבועה שגובה wolt עומדת על 27%, ורבים המסעדנים שטוענים כי מדובר בעמלה גבוהה מדי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ליאור אשכול, מנכ"לית wolt ישראל, אמרה כי "אנו, הרואים במסעדנים שותפים שלנו, החלטנו להירתם ולסייע להם ככל יכולתנו בתקופה קשה זו. כידוע, חברת wolt נועדה להוות פלטפורמה משלימה לפעילות המסעדות ולא תחליף לישיבה בהן".
1 צפייה בגלריה
משלוח וולט
משלוח וולט
משלוח wolt
(צילום: עמית שעל)
מ-wolt נמסר: "מהלך זה מצטרף לשורת מהלכים שעשתה חברת המשלוחים לטובת המסעדנים מאז פרוץ מגפת הקורונה, ביניהם מענק אישי לכל מסעדה עד 10,000 שקלים בסגר הראשון, הפחתת העמלה בסגר השני בשיתוף עם בנק הפועלים, ובחודש נובמבר ודצמבר ביטול עמלות האיסוף העצמי תוך ספיגת עלויות סליקת האשראי בכדי לעודד הזמנות טייקאווי".

לאחרונה איימה קבוצה של מסעדנים בראשות השף יהונתן בורוביץ ממסעדת M25 לפתח אפליקציית משלוחי אוכל שתחתוך בחצי את גובה העמלות שגובות כיום wolt ותן ביס מהמסעדנים. בורוביץ' צריך לגייס לשם כך 40 מסעדות גדולות שכל אחת מהן תסכים להשקיע במיזם סכום של כ-100 אלף שקל. לדבריו, עלות "העתק הדבק" לאפליקצית wolt עומדת על כשלושה מיליון שקל, ועל כן הסבירות למיזם לא גבוהה.
בנוסף, קבוצת מסעדנים מבאר שבע פנתה לאחרונה לרשות התחרות בניסיון לבלום את כניסתה של wolt לעיר. דרישתם מהממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין, היא לבחון האם התנהגותה של wolt מהווה פגיעה בתחרות ולהכריז עליה כמונופול, שכן לטענתן wolt מחזיקה בלמעלה מ-50% מהשוק בארץ, בעיקר במרכז. עוד נטען כי wolt מנצלת את מעמדה ואת פגיעת הקורונה במסעדנים על מנת לכפות הסדרים שמגבילים את התחרות בשוק.
למרות הצלחתה המהירה בשוק המשלוחים, חברת wolt זוכה לביקורת רבה מצד המסעדות על העמלה הגבוהה שמותירה שולי רווח זעירים למסעדה, ובמקביל על תנאי העסקה של השליחים שמועסקים ללא הסכם קיבוצי ועם תנאים מגבילים כמו קנסות על איחורים ועוד.