סוף לסכסוך העבודה בתעשייה האווירית: העובדים יקבלו את העלאות השכר עליהן סיכמו עם הנהלת החברה ובתמורה הסכימו להאיץ את המו"מ על הסכם עבודה חדש שחתימה עליו נדרשת כדי לאפשר את הנפקת החברה. בהתאם לסיכום, שכרם של כרבע מעובדי החברה, 3,500 במספר, יועלה ב-3.5%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסכמות הושגו בפגישה שנערכה אחר הצהריים (יום ד') בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ועד העובדים יאיר כץ, סמנכ"ל משאבי אנוש בתע"א ברק שטורזברג ונציגי הממונה על השכר באוצר, שהתנגדותו לסיכום שהושג בין העובדים להנהלה על תוספת דרגות בניגוד להסכמי השכר במגזר הציבורי הובילה לסכסוך.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
"אני שמח לעדכן כי הגענו להישג משמעותי במסגרתו, ייהנו אלפי עובדי תע"א מקידומים לפי הסיכום המקורי שלנו עם הנהלת החברה", כתב כץ ל-15 אלף עובדי החברה. "אני מודה לחבריי למועצת העובדים על ההישג המרשים שיחזיר את השקט התעשייתי לחברה ויאפשר לצדדים להמשיך ולדון על הנושאים שעל הפרק".
השבוע איימו בוועד העובדים של התעשייה האווירית שינקטו בעיצומים שיפגעו בפעילות השוטפת של החברה החל ממחר, אם לא יושגו הסכמות בנוגע להעלאות השכר לעובדים. "כשהמדינה מנוהלת בידי ממשלת מעבר הפקידות הופכת הרבה יותר דומיננטית", אמר כץ ל-ynet ביום שני. "לא יכול להיות שהוועד יגיע לדיונים כפוף ושהאוצר יתבצר בעמדתו. לאור המצב הזה עצרנו את השיחות על ההנפקה ואנחנו מתמקדים ב-2021".
כץ טען כי חוסר היכולת של הנהלת התעשייה האווירית לשפר את תנאי השכר של העובדים גורם לבריחת מוחות מהחברה. "יש גל עזיבות, כי השוק רותח ועובדים שלנו מקבלים הצעות כספיות טובות יותר מחברות אחרות. אם המדינה לא תתעשת היא תצטרך לקנות את כיפת ברזל הבאה ואת המכ"ם של שמיוצר במפעל אלתא של התעשייה האווירית מחברות בחו"ל. כדי לשמר את המוחות בחברה צריך לדעת לשלם להם, ואנחנו נעשה הכל כדי להבטיח שיישארו".