בדרך לשיבושים בתעשייה האווירית? מחרתיים (רביעי) מתוכננת פגישה בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, הנהלת התעשייה האווירית ונציגי משרד האוצר, לדיון מכריע בסכסוך העבודה הנוכחי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, פסל הסכמות שאליהן הגיע הוועד עם ההנהלה לגבי העלאות שכר בחברה לשנת 2021. השיחות הן חלק מהמו"מ בין שני הגופים לקראת ההנפקה המתוכננת של 25% ממניות החברה. לפי הממונה, כל עוד לא נחתם הסכם שכר חדש בחברה, לא ניתן לאשר את תוספת הדרגות לעובדים כפי שסוכמה בין ההנהלה לוועד, והחברה מחוייבת למבנה דרגות השכר בשירות הציבורי.
1 צפייה בגלריה
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
(צילומים: עמית שאבי, עמית שעל)
"כשהמדינה מנוהלת בידי ממשלת מעבר הפקידות הופכת הרבה יותר דומיננטית", אמר כץ ל-ynet. "לא יכול להיות שהוועד יגיע לדיונים כפוף ושהאוצר יתבצר בעמדתו. לאור המצב הזה עצרנו את השיחות על ההנפקה ואנחנו מתמקדים ב-2021".
כץ טוען כי חוסר היכולת של הנהלת התעשייה האווירית לשפר את תנאי השכר של העובדים גורם לבריחת מוחות מהחברה. "יש גל עזיבות, כי השוק רותח ועובדים שלנו מקבלים הצעות כספיות טובות יותר מחברות אחרות. אם המדינה לא תתעשת היא תצטרך לקנות את כיפת ברזל הבאה ואת המכ"ם של שמיוצר במפעל אלתא של התעשייה האווירית מחברות בחו"ל. כדי לשמר את המוחות בחברה צריך לדעת לשלם להם, ואנחנו נעשה הכל כדי להבטיח שיישארו".
לדברי יו"ר הוועד, אם לא יושגו הסכמות בפגישה ביום רביעי, יחל הוועד כבר ביום חמישי בעיצומים שיפגעו בעבודה השוטפת בחברה.