ירידת מחירי הנפט באגן הים התיכון עשויה להתגלגל גם לכיס של בעלי המכוניות כבר בעוד כשבוע וחצי: מחיר חבית מסוג ברנט, שמשמש כחומר הגלם לזיקוק דלקים בישראל, ירד הבוקר (ד') לרף חדש של 16-17 דולר לחבית, זאת לעומת תמחור של כ-26 דולר רק לפני יומיים. לפיכך, ככל שהתמחור החדש של מחיר הברנט יתקבע ולא ישתנה עד סוף החודש, ההערכות הראשוניות במשק האנרגיה המקומי הן שבתחילת חודש מאי תירשם ירידה של 15 עד 20 אגורות במחיר הבנזין.
המחיר הסופי ייקבע על ידי משרד האנרגיה רק בעוד כשבוע, וזאת לאחר שקלול של מחיר הנפט ושער הדולר בחמשת ימי המסחר האחרונים של החודש. לכן, ככל שתמחור הנפט ימשיך להיות תזזיתי בשבוע האחרון של חודש אפריל - ההנחה המיועדת תצטמצם ואף תיעלם.
מנגד, בתרחיש היותר אופטימי עבור בעלי המכוניות, בתחילת מאי ליטר בנזין (רמת אוקטן 95, שירות עצמי) יימכר סביב 4.7-4.75 שקלים לליטר, זאת לעומת כ-4.89 שקלים לליטר כיום. יצוין שבתחילת אפריל נרשמה ירידה של 1.03 שקלים לליטר, פועל יוצא של צניחת מחירי האנרגיה בעולם.
לצערם של הנהגים, מחיר הבנזין הנמוך שכמוהו לא נרשם זה 15 שנה, תפס אותם ב"סגר קורונה", ומעטים יכולים ליהנות מההוזלה. כך או כך, שיעור המיסוי שמתגלגל לקופת המדינה ממשיך להיות גבוה, ונכון לתחילת אפריל כ-78% ממחיר ליטר בנזין מיוחסים למס דלק (בלו) ומע"מ שהמדינה גובה מבעלי המכוניות.