חברת התעופה ישראייר החלה מאתמול (ג') בהפעלת טיסות מטען ישירות מישראל ללונדון. זאת במטרה להתמודד עם הצניחה הדרמטית במספר הנוסעים כחלק מהמשבר העולמי בעולם התיירות והתעופה בגלל התפשטות נגיף הקורונה. כך נודע ל-ynet. במקביל, גם ארקיע נכנסת לתחום טיסות המטען באמצעות מטוסי נוסעים על רקע המשבר.
בחברת התעופה ישראייר החליטו בעקבות המשבר הקורונה, לבטל לגמרי את טיסות החברה הבינלאומיות עד לסוף החודש מלבד טיסות מאורגנות של סקידיל וטיסות צ'רטר מיוחדות ללפלנד.
1 צפייה בגלריה
ישראייר, מטוס איירבוס A320
ישראייר, מטוס איירבוס A320
ישראייר, מטוס איירבוס A320
(צילום: דני שדה)
בעקבות הנחיות משרד הבריאות, הדורשות מישראלים ששבים מחו"ל להיכנס לבידוד של 14 יום עם שובם ארצה, חיפשה החברה רעיון יצירתי בכדי להמשיך להפעיל את מטוסיה. העובדה שבהנחיות המעודכנות נאסר על הכנסת 100 נוסעים למטוס הובילה לכך שבחברה החליטו להכניס לקו הטיסות לאילת את מטוסי הטורבו- פרופ מסוג ATR-72 שמכילים 72 נוסעים בלבד. בכך נותרו ארבעת מטוסי האיירבוס A320 של החברה ללא מעש בנתב"ג.
אחד הרעיונות שהועלו בישראייר היה היה הפעלת טיסות מטען, רעיון שלבסוף רקם עור וגידים. החל מהיום תוציא החברה את טיסות המטען ללונדון במטוסי איירבוס ריקים מנוסעים בקו שאמור להיות עם 4 טיסות מטען בשבוע.
ביממה האחרונה הפכה ישראייר לחברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות פנים בישראל עם החלטת ארקיע להשהות את פעילותה עד אחרי חג הפסח. בעקבות צמצום כוח האדם בנתב"ג וסגירת טרמינל 1 ייצאו טיסות ישראייר לאילת מטרמינל 3 עם שתי טיסות יומיות אחת בבוקר ואחת אחרי הצהריים.

ארקיע וקאל יחלצו מטענים

בתוך כך, שיתוף פעולה חדש נחתם הבוקר (ד') בין ארקיע לחברת קאל (קווי אוויר למטען): מטוסי נוסעים ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים ליצוא וליבוא הישראלי. שיתוף הפעולה החדש נועד מצד אחד לענות לצרכים שנוצרים להבאת מטענים דחופים במיוחד, שבהם השירות הרגיל של קאל, המשלב טיסה והפצה במשאיות, ארוך מכפי הנדרש. מצד שני, יאפשר השירות לארקיע לפעול ולהשתמש במטוסיה המושבתים עקב הפסקת פעילות במטוסי החברה עם הירידה במספר הנוסעים בגלל משבר הקורונה.
השירות יאפשר טיסות למגוון רחב של יעדים בטיסה ישירה, ונועד למטענים שמשקלם עד 10 טון שיוטסו במטוסי איירבוס 321 Neo החדשים של החברה. מטענים קטנים יותר עד 5 טון יוטסו במטוסי האמבראר.
עפר גלבוע, בעל השליטה בקאל ובקבוצת Challenge, שהוא גם יו"ר קאל, מסר: "הרעיון נולד בארקיע ושמחנו לשתף פעולה איתה ולשווק גם את מטוסיה, ועל ידי זאת לתת גם פתרונות נוספים לשוק. כגורם הישראלי היחיד המפעיל בעצמו מטוסי מטען, וכמובילי שוק המטענים בארץ, אנו מודעים לחשיבות העצומה שיש בתקופה הזו, לקיום קווי אספקה סדירים בדרך האוויר כדי להביא לישראל סחורות, תרופות ומוצרים חיוניים, חומרי גלם לתעשייה ומוצרי ביטחון. הפעלנו רכבת אווירית של מטוסינו מדגם בואינג 747 מישראל ואליה, וכעת חוברים אליהם למשימות ייעודיות מטוסי ארקיע".
ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, מסר: "למול המשבר אליה נקלעה תעופת הנוסעים והנחיות משרד הבריאות, חשוב לנקוט בדרכים יצירתיות כדי להקטין את ההפסדים, לייצר הכנסות, ולתת תעסוקה לעובדינו שהם גם שותפים בחברה. אם יש בכך גם לסייע למשק הישראלי ולתעשיות, הרי שזה מבורך. אין לי ספק כי ככל שיש ביקוש לטיסות כאלו, הרי שקאל היא הגורם הנכון לשיווק הטיסות".
פורסם לראשונה: 17:34, 17.03.20