1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
ארכיון
(צילום: דנה קופל)
בית משפט השלום בקריות אישר לאחרונה הסכם פשרה בין ביטוח "מנורה" לבין צעיר מעכו שנפגע ממכונית כשנסע על אופניים חשמליים ונותר עם מגבלות גופניות. בתחילה טענה החברה שהורכב התנגש בכלי רכב עומד, כך שאין לחייב אותה בפיצוי, אולם אחרי דיון אחד בלבד בבית המשפט היא הסכימה לשלם 300 אלף שקל.
התאונה אירעה בינואר 2021, והצעיר הגיש תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נגד מבטחת הרכב, מנורה. באמצעות עו"ד טארק ח'ורי הוא סיפר שתוך כדי רכיבה על אופניו, פגעה בו מכוניתו של הנתבע בעוצמה וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקי גוף קשים.
הוא הגיע באמבולנס למרכז הרפואי לגליל נהריה עם חבלה קשה ביד ימין, ואובחן כסובל מדפורמציה ביד ורגישות במגע, חבלה במרפק וחבלה בבוהן השמאלי עם הגבלה בתנועות. בצילום נמצאו פריקה ושבר ביד ובוצע שחזור וקיבוע עם סד גבס. בהמשך הצעיר נותח ועבר קיבוע פנימי על ידי פלטה וברגים.
לדברי התובע, בתחילת פברואר 2021 הוא שוחרר מבית החולים עם יד ימין מקובעת בסד גבס מעל למרפק והומלץ לו על חופשת מחלה של חודשיים. כתוצאה מעוצמת הפגיעה הוא שהה במעקב טיפולי צמוד במסגרת קופת החולים ומרפאות חוץ. באוגוסט 2021 הוא סיים סדרה ארוכה של טיפולי פיזיותרפיה, ללא כל הטבה משמעותית במצבו.
לדבריו, בעקבות התאונה הוא הפך למוגבל מאוד, מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות וזקוק לעזרה מהזולת. הוא הדגיש שכושר השתכרותו נפגע באופן ניכר. כמו כן, לדבריו, הוא נותר עם בעיות תפקודיות קשות ועדיין סובל מכאבים כבדים המלווים בהגבלה ניכרת בתנועה.
חברת הביטוח מנורה, שיוצגה על ידי עו"ד מיכל הבר-אפק, טענה כי האופניים התנגשו ברכב שהיה בעצירה מוחלטת. היא ציינה שבנסיבות אלה לא מדובר בתאונת דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והיא אינה אחראית לנזק.
ואולם, כאמור, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים הוסכם כי היא תשלם לרוכב 300 אלף שקל.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנפגע: עו"ד טארק ח'ורי • ב"כ מנורה: עו"ד מיכל הבר-אפק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין