1 צפייה בגלריה
גבר מתאבל
גבר מתאבל
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בכפר סבא זיכה לאחרונה תושב העיר כבן 40 שהואשם בכמה עבירות אלימות נגד זוגתו לשעבר, שהתלוננה במשטרה שתקף אותה ואיים עליה בכמה מקרים. השופט אביב שרון קבע שהיה לה מניע מובהק להפליל אותו בשל קנאתה אליו.
הפרשה המרכזית שבה עסקה הכרעת הדין עסקה באירוע מדצמבר 2019. הנאשם והמתלוננת – בני זוג שנפרדו – סיכמו שבתם הפעוטה תלך לפעילות חנוכה בגן אחר הצהריים. בכתב האישום נטען שהגבר סירב לקחת את בתו לפעילות בטענה שיש לו תוכניות אחרות. זוגתו לשעבר עקבה אחריו ברכבה עד שהגיעה למפתן ביתו.
לפי עדויות שהוגשו לבית המשפט, המתלוננת, אימה ואחותה טענו שכשהיא הגיעה לביתו הוא החל לאיים עליה ואמר לה בין היתר "תעופי מפה, אני אשבור לך את הפנים" וכן "אני ארצח אותך, אני אשב עלייך מאסר עולם". עוד טענה המתלוננת כי הנאשם אמר לה בנוכחות בתה "אין אמא, אמא מתה".
מנגד טען הנאשם כי בעודו יושב עם בתו ברכבו, המתלוננת רצה לעברו כשבידה סכין מטבח, דפקה עם הסכין על החלון, צרחה, קיללה אותו ואיימה עליו. בהמשך הוא הזמין משטרה על מנת שתסלק את המתלוננת מביתו.
עו"ד גל שר טובעו"ד גל שר טובדוד פרתי
השופט שרון קבע כי יש להעדיף באופן חד-משמעי את גרסת הנאשם ואימו, שהייתה עדה טלפונית למתרחש בזמן האירוע (המתלוננת התקשרה אליה בזמן אמת). תחילה נימק השופט כי לא ניתן להוכיח את גרסת המתלוננת לדברים שכן היא, אימה ואחותה סירבו להעיד בבית המשפט, ללא הסבר המניח את הדעת. זאת, בעוד שמעדויות הנאשם ואימו, כמו גם מדוחות השוטרים שהוזמנו למקום, עולה כי הגבר כלל לא איים על המתלוננת במעמד המפגש ביניהם בחניית ביתו.
בהכרעת הדין צוין כי אמנם הוכח שהנאשם החזיק בידיה של המתלוננת על מנת להוציאה משטח ביתו, אך הוא היה רשאי לעשות זאת, שהרי מותר לבעל מקרקעין להפעיל כוח סביר כנגד מסיג גבול. בתוך כך הוא מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בחקירתו של הנאשם, שהיה בה לדבריו "פן מטריד, ציניות מסוימת שאינה במקומה".
בדומה לאישום זה קבע בית המשפט ביחס לשלושת האישומים הנוספים כי יש להעדיף את גרסתו של הגבר ולזכותו מהם. כך למשל, באישום הנוגע לאירוע מחודש יוני 2018, נטען כי הוא אמר למתלוננת ש"ישבור לה את הפנים" ו"ירסק אותה". ביחס לאותו מקרה בית המשפט התרשם שהמתלוננת קינאה בו על שהגיע לאסוף את בתם מביתה על מנת לצאת לנופש עם בחורה אחרת.
בעניין זה ציין השופט כי למתלוננת היה "מניע מובהק" להפליל את הנאשם, "בשל קנאתה כלפיו, קנאה שהתגברה בשל העובדה שהנאשם לא הסתיר את מעורבותו בקשרים רומנטיים עם בחורות אחרות בעת שהתגורר בביתה של המתלוננת". לפיכך, הורה בית המשפט על זיכויו של הנאשם מכל המיוחס לו בכתב האישום.
• לקריאת הכרעת הדין המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד אורית מנצ'יקובסקי • ב"כ הנאשם: עו"ד מירב נוסבוים • עו"ד גל שר טוב עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין