מהלך ההפרטה של מעונות היום של נעמת נדחה בשנה, בגבעתיים בלבד: הורי מעון היום בגבעתיים, שאמור היה להפוך בשנת הלימודים הבאה לגן פרטי בתשלום גבוה, קיבלו הודעה לפיה המהלך נדחה מספטמבר 2024 לספטמבר 2025. גם משרד העבודה שלח הודעה לנרשמים למעונות היום בגבעתיים לפיה המעון חזר לרשימת מעונות הסמל: מעונות מפוקחים שזכאים גם לסבסוד עבור נרשמים שעומדים בקריטריוני הסבסוד.
לפי ההודעה שקיבלו הורי הילדים בנעמת בית ראשונים, "עיריית גבעתיים ונעמת שמחים להודיע כי הושגה הסכמה כי מעון נעמת במתחם בית ראשונים יפעל השנה כרגיל. נעמת תאפשר לפיכך להורים הצעירים את המשך הרישום ולימודי ילדיהם במעון גם השנה. במהלך השנה הקרובה יפעלו שני הגופים יחדיו על מנת למצוא פתרון המשכי לזכאים על רקע כוונתה של נעמת לעבור למתכונת של גנים פרטיים בשנת הלימודים הבאה, ספטמבר 2025".
1 צפייה בגלריה
גן נעמת בגבעתיים
גן נעמת בגבעתיים
גן נעמת בגבעתיים
(צילום: מירב קריסטל)

באגף לתעסוקת הורים במשרד העבודה והרווחה מסרו כי "בהמשך להודעה שנשלחה כי מעון סטודיו בעל סמל 4109 נסגר לרישום תשפ"ה, ברצוננו לעדכן כי סמל המעון נפתח לרישום לשנת הלימודים תשפ"ה. וככל שברצונכם ניתן לבצע רישום לסמל מעון זה". המשרד לא מתחייב כי המעון יפעל ככזה, כי הדבר תלוי בעמידה בדרישות אך אין ספק שהמעון הוותיק עומד בדרישות כפי שעמד בהן שנים רבות.
נעמת תכננה להפוך שלושה גנים לפרטיים, בשלוש ערים שונות, במהלך תקדימי עבור הארגון. לטענתה המדינה לא תומכת מספיק במעונות היום, שמספקים חינוך מפוקח ומסובסד לגילאי 3-0 והיא תהפוך את חלקם לפרטיים ותפתח גנים חדשים פרטיים – כדי להוסיף כסף לקופתה ולהציל את מעונות היום הנותרים.
נעמת התקפלה אחרי שהמהלך נעשה בחיפזון: היא הודיעה לצוות הגן ולהורים ביום ההרשמה לשנה הבאה ולכאורה לא נתנה להם זמן ראוי להתכונן. בנוסף, העירייה היא הבעלים של המבנה ולא בטוח שנעמת יכולה לשנות את הייעוד של הגן באופן חד צדדי.
לגבי הרצליה, נעמת ממשיכה בתוכניתה להפוך את מעון היום לגן פרטי בתשלום גבוה וללא סבסוד: היא יוצאת מהמעון שלה בעיר ופותחת גן במיקום חדש שיפעל כגן מפוקח אך פרטי, בשכר לימוד גבוה. יחד עם זאת, בעירייה ככל הנראה מתכוונים להפעיל את המעון שנעמת עזבה, כמעון סמל, תחת חסות העירייה או באמצעות מפעיל חיצוני, כך שיהיה פתרון. נעמת ממשיכה בתוכניתה גם בר"ג, שם לא ברור עדיין מה מתכננת העירייה לעשות.
מעונות היום של ארגונים כמו נעמת וויצו מסייעים לאוכלוסיות שנזקקות לעזרה במימון מעונות יום, לפי דרגות השתתפות שנקבעות בהתאם לרמת ההכנסה שלהם ומצבם המשפחתי. מעונות היום משמשים גם את תושבי הערים שאינם זקוקים לסבסוד, אך מבקשים גן מפוקח ששכר הלימוד בו נמוך יחסית. במעונות משלמים מקסימום כ-3,800 שקל ולרוב פחות מכך.
מנעמת נמסר בתגובה: "אנחנו שמחות שעיריית גבעתיים נרתמה לסייע ומאפשרת לנו להכין את המהלך ולספק פתרונות לכל הילדים וההורים. נעמת ממשיכה במהלך בהרצליה ובר"ג".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בהרצליה הושגה הסכמה עם נעמת והגן יופעל. פרטים נוספים יפורסמו בשבועיים הקרובים".
מעיריית גבעתיים נמסר בתגובה: "עם קבלת ההודעה של נעמת על כוונתה לסיים את הפעלתו של המעון המסובסד ברחוב גורדון בעיר, פעלה העירייה אל מול נעמת במטרה להפוך החלטה זו. בימים האחרונים התקיימו דיונים בין הנהלת נעמת לבין עיריית גבעתיים במטרה למצוא פתרונות אשר ימנעו את סגירת המעון ובסיומם הושגה הסכמה כי המעון ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית גם בשנת הלימודים הבאה. העירייה פועלת כבר כעת במטרה למצוא פתרון הולם להורי וילדי העיר, ובין השאר תיבחן גם אופציית הפעלה עירונית ע"י העירייה".
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "במטרה לסייע להורים הצעירים ולילדים, העירייה תספק לכל הפחות כל פתרון אפשרי ושקיים בערים אחרות מקידום ופתיחת מעון חלופי באזור או שכנוע של נעמת לחזור בה מההחלטה למתווה הפעלה אחר שיאפשר להורים רוגע בנושא המטריד. נזכיר כי על פי החלטת הממשלה מערכת החינוך לגיל הרך (0-3) אינה באחריות הרשויות המקומיות, ובתוך כך חברת נעמת אינה כפופה לעירייה".