בית משפט השלום בעפולה קבע לאחרונה כי אירוע שבמסגרתו נקטע אגודל של בן 24 בטריקת דלת של משאית מהווה תאונת דרכים, ולכן הוא זכאי לפיצויים של 123 אלף שקל מחברת הביטוח "ש.שלמה". השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס קבעה שהתובע נפגע כשנכנס לרכב במטרה לנסוע, ולכן התאונה אירעה בעת שימוש ברכב לצורכי תחבורה.
בתביעה שהוגשה לפני כשנתיים באמצעות עו"ד ויסאם מוקטרן, ביקש הצעיר לחייב את הביטוח של המשאית לשלם לו פיצויים על האירוע מ-2016. באותה תקופה הוא עבד כנהג שופל עבור דוד שלו. לגרסתו, כשסיים את יום העבודה עלה למשאית שבה נהג אבא שלו כדי לנסוע לביתו שבבסמת טבעון. ביד הימנית שלו הייתה שקית וביד שמאל החזיק את משקוף הדלת, וכשהסתובב כדי להניח את השקית מאחור, הדלת נטרקה על היד השמאלית שלו וקטעה את האגודל.
חברת "ש.שלמה", שיוצגה על ידי עו"ד עפר שגיא, הכחישה את נסיבות התרחשות התאונה וטענה שבכל מקרה, גם אם האירוע קרה בדיוק כפי שטוען התובע – זו לא תאונת דרכים לפי חוק הפיצויים לפי נפגעי תאונות דרכים. זאת, משום שהוא בסך הכל רצה להניח שקית, והרכב לא שימש לצרכים תחבורתיים מוכרים בחוק.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אבל השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס קיבלה את גרסת התובע מאחר שהייתה עקבית ומפורטת מאוד, חזרה על עצמה לכל אורך ההליך והייתה זהה לתיאור שמסר בבית החולים מיד לאחר התאונה. בנוסף, היא נתמכה בעדויות של אביו ודוד שלו.
היא קבעה כי בניגוד לטענת חברת הביטוח, הצעיר לא נכנס למשאית כדי להניח שקית אלא כדי לנסוע בחזרה לביתו. כלומר, מטרת הכניסה לרכב הייתה לצורכי נסיעה. מאחר שהתאונה התרחשה במהלך כניסה לרכב לצורכי נסיעה, מדובר בפעולה שמוכרת בפסיקה כשימוש ברכב, ולכן התאונה נחשבת לתאונת דרכים לפי החוק.
לאור זאת, השופטת קבעה כי חברת הביטוח צריכה לפצות את התובע על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה שגרמה לו לנכות, בתוכם הפסדי שכר, אובדן כושר עבודה, כאב וסבל, עזרה והוצאות רפואיות.
לאחר הפחתת התגמולים של הביטוח הלאומי היא חייבה את חברת הביטוח לשלם לו פיצויים של 106,077 שקל בתוספת החזר אגרה ושכר טרחת עו"ד של כ-16 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד ויסאם מוקטרן • ב"כ הנתבעת: עו"ד עפר שגיא • ynet הוא שותף באתר פסקדין