רשתות האופנה מתקשות לעמוד בביקושים של נובמבר, והורים וסבים שמבקשים לקנות ביגוד בסיסי לילדים - מתוסכלים. מבדיקה באתרי האינטרנט של גולף קידס וטרמינל X עולה שיש מחסור במידות בפריטים רבים. גם באתר נקסט הבריטי כבר תקופה ארוכה שיש מחסור במידות. חנויות הרחוב עמוסות במבקרים, אבל לא בפריטים. כלומר, אנחנו בשיא עונת המבצעים, לצד החזרה לימודים, אך לא תמיד תמצאו מה לקנות לילדה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמא של ילדה שעולה לכיתה א' מספרת: "ביום ראשון שעבר הילדים חזרו לבית הספר וגם חנויות הרחוב נפתחו. הייתי אופטימית. נסעתי לרמת השרון לחנות פוקס, עמדתי שעות בתור להיכנס וגיליתי שנחיל ארבה פשט על החנות. אין מידות ואין צבעים, נשארו רק בגדי קיץ. לא קניתי דבר. הלכתי לקסטרו בדיזנגוף סנטר, שם היו את כל המידות לסווטשירטים אך לא היה טייטס לחורף. גם בגולף קידס מעבר לרחוב אכזבה, אין טייטס ואין מידות".
1 צפייה בגלריה
הביקוש האדיר לבגדי ילדים הוביל לחוסר. תורים במתחם ביג בחיפה
הביקוש האדיר לבגדי ילדים הוביל לחוסר. תורים במתחם ביג בחיפה
הביקוש האדיר לבגדי ילדים הוביל לחוסר. תורים במתחם ביג בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
המחסור במידות בגולף קידס הגיע גם לאונליין, מעידה סבתא שביקשה לקנות לנכד שלה בגדים והתאכזבה: "רציתי לקנות מכנסי טרנינג וחולצות טי. בגולף קידס אין מידות לרוב הפריטים. בטרמינל X יש מחסור מטורף במידות לא רק בילדים, אלא גם במבוגרים - גם בפריטים שנכתב לגביהם שהם חדשים או ש'חזרו למלאי'. בדלתא יש מחסור והמחירים היו גבוהים יחסית. החלטתי לקנות בנקסט וגם שם לא מצאתי מידות".
סבתא נוספת מספרת שהזמינה מקיווי באוקטובר והכל היה כרגיל, אך מנובמבר יש חוסרים במידות: "כל מה שאני מבקשת לקנות לילדים - אין. ניסיתי ללכת לחנויות רחוב כדי לקנות, אבל התורים הרתיעו אותי".
בפוקס טוענים כי אין מחסור במידות וכי פתחו את חנויות הקבוצה עד חצות במרכזי ביג כדי להיענות לביקוש הגובר.
מטרמינל X נמסר בתגובה: "מדי יום עולים לאתר עשרות אלפי פריטים. מדובר בתקופת שיא של נובמבר, החנויות סגורות ואנו דואגים להשלים מידות ודגמים חדשים מדי יום".
מקבוצת גולף נמסר: "מכירות האונליין עלו בשיעורים של מאות אחוזים. אנו ערוכים לעלייה בביקושים, מעדכנים מלאים ומרחיבים את המגוון על בסיס יומי ובתוך כך מתמודדים עם חוסרים נקודתיים".
מרשת קיווי והוניגמן לילדים נמסר: "את מרבית הדגמים ניתן להשיג אך עקב הביקוש הרב יש דגמים שאזלו. באתר האינטרנט הצענו מגוון רחב יותר ותיגברנו בו את המלאים". מדלתא נמסר: "בעקבות היציאה מהסגר והירידה בטמפרטורות חלה עלייה דרמטית במכירות. דלתא מעדכנת באופן שוטף את האתר ואת החנויות".