המלחמה על אל על: יו"ר ועד טייסי אל על, הקברניט רן אלקבץ, הודיע היום (ה') להנהלת החברה ולחבריו הטייסים כי החליט שלא להתמודד מחדש על התפקיד בבחירות שיערכו לראשות הועד בשבוע הבא. בימים האחרונים מקיימת הנהלת חברת התעופה משא ומתן עם האוצר על הלוואה בערבות מדינה שתאושר לאחר שהחברה תחתום על הסכמי עבודה עם העובדים ותעבור תהליכי התייעלות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלקבץ, שהוביל את הטייסים אחרי העימותים הקשים עם ההנהלה ב-2016, פירט במכתבו את ההישגים להם היה שותף: "עד אותה עת, התאפיינו יחסי העבודה בהסכמים נקודתיים, בדרך כלל לאחר משבר ותוך כדי סכסוך קשה ומחלוקות עמוקות, אשר פגעו בין היתר באמון הציבור בחברה ועובדיה", כתב אלקבץ.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים
הפגנה של עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים
הפגנה של עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים
(צילום: עמית שאבי )
אלקבץ סיפר כי "בחרנו, כוועד, לקבוע ולתכנן מראש את יעדי הליבה המרכזיים בהם נעסוק בתקופת כהונתנו, זאת בשים לב, בין היתר, לכניסתו הצפויה של חוק המנוחה. העמדנו לנגד עינינו מטרה מרכזית והיא גיבושה של מערכת יחסים תקינה עם ההנהלה, שיח פתוח ושקוף, ראייה מפוכחת של המציאות המשתנה, והבנה עסקית וציבורית למצבה המורכב של החברה נוכח פתיחת השמיים, מחירי הדלק, וקשיים אחרים".
אלקבץ ציין כי הוועד בראשותו טיפל במערכת היחסים עם הנהלת החברה ובחידוש הקשר עם ההסתדרות: "הייתי שותף לחידוש הקשר עם הסתדרות העובדים ובנייה של יחסי אמון ועבודה משותפת, השבת כספי אצ"א (אנשי צוות אוויר) מתקופת הנציגות".
2 צפייה בגלריה
אחד המטוסים בהאנגר
אחד המטוסים בהאנגר
מערכת כיבוי האש הופעלה בהאנגר של אל על בחודש שעבר. האם גם פה מדובר במחאה של העובדים על הפיטורים הצפויים?

"לא מצאנו שותפים למשא ומתן"

את החלטתו שלא להתמודד מחדש על התפקיד הסביר אלקבץ בכך שנכשל במשא ומתן עם ההנהלה על צעדי ההתייעלות עם ההנהלה שנידונים בימים אלו כחלק ממשבר הקורונה.
"מפרוץ מגפת הקורונה פעלנו על מנת לאפשר לחברה לפעול בצורה מיטבית, כשכבר בשלב מוקדם הודענו על הסכמתנו לוותר על אחוזים ניכרים בשכר אצ"א ולבצע התאמות לדרישות ההתייעלות על מנת לבנות מתווה יציב להבראת החברה", הסביר.
אלקבץ הוסיף כי "לדאבוני, כל מאמצינו להניע בחודשים האחרונים משא ומתן הוגן ואפקטיבי, והוויתורים העצומים שהיינו נכונים לעשות לשם שמירת החברה ושיקומה, לא מצאו שותפים מנגד. במציאות זו, ולאחר לבטים רבים והתייעצות עם מקורביי, החלטתי שלא להתמודד בבחירות הקרובות. היה לי הכבוד. חוזר להטיס מטוסים. כוחנו באחדותנו".