בתי הספר חזרו מהבוקר לשגרה מלאה, חובת עטיית מסכות בחוץ בוטלה, אבל בתי הקולנוע נשארים סגורים אחרי יותר משנה ללא פעילות. כרגע גם לא נקבע מועד לפתיחה רשמית של הענף.
למרות שלכאורה המתווה כבר מאשר גם פתיחת בתי הקולנוע כולל הקיוסקים במתחם, משמע מכירת פופקורן וכל השאר, בענף מעדיפים שלא לפתוח משום שהמדינה מגבילה את התפוסה באולמות לחצי ואוסרת כניסת ילדים.
2 צפייה בגלריה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
סינמה סיטי חדרה
(צילום דוד חיון)
בכיר בתעשיית הקולנוע הסביר, כי "זה לא רווחי להתניע את האולמות עם קהל בחצי תפוסה ובלי ילדים. לא הגיוני שלצד ההקלות הרבות במשק והחזרה המלאה ללימודים נאסרת כניסת ילדים לבתי הקולנוע".
הוא פסל אופציה של הקמת מערך בדיקות בכניסה לכל אולם: "לא ניתן לדמיין שהורה ישלם מכיסו 35-40 שקל עבור בדיקה לילד לפני כל צפייה בסרט, וקודם לכן יידרש לעמוד בתור ארוך. המדינה חייבת לסייע לבתי הקולנוע. אנחנו הענף שהכי ניזוק בקורונה, הכי הרבה זמן סגורים - עם אפס סיוע. בעוד התיאטרון, הקונצרטים ומשחקי הליגה בכדורגל חזרו - לענף הקולנוע אין אבא ואמא שיתמכו. בארצות הברית למשל הקימו קרן מיוחדת לסיוע לבתי הקולנוע. עכשיו, כשהתעשייה העולמית מתעוררת לחיים וחוזרת לשגרה, דווקא במדינת ישראל, הראשונה שמיהרה לחסן את תושביה, בתי הקולנוע עדיין סגורים".

2 צפייה בגלריה
קולנוע יס פלנט בית קולנוע
קולנוע יס פלנט בית קולנוע
יס פלנט
(צילום: אייל תגר)
הוא הבהיר כי בתעשייה מועסקים לפחות עשרת אלפים עובדים ובהם סדרנים, קופאים, צוותי ניקיון ועוד וכי גיוסם מחדש, לצד קליטת חדשים, דורש משאבים כספיים והכנות. "עובדים עונים לנו שוב ושוב את אותה תשובה - 'אין טעם שאחזור עכשיו מחל"ת'". לדבריו, הצפי לפתיחת האולמות הוא במאי, אולי אפילו רק ביוני.

"נזק של מאות מיליונים"

בתחילת החודש שלחה התאחדות בתי הקולנוע מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולשר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו העלתה את הקשיים העומדים בפניה ודיווחה על נזק כלכלי בהיקף של מאות מיליוני שקלים לצד היעדר תמיכה ממשלתית. הם הדגישו כי ברחבי העולם פועלים בתי הקולנוע וכי בחלק מהמדינות אין מגבלות.
"עד שלא תיפתר הסוגייה העיקרית הזו, הרי שנראה שענף הקולנוע שלא קיבל כל תמיכה כלכלית רלוונטית ימשיך להיאבק על עצם קיומו ובתי הקולנוע יישארו עדיין סגורים", נכתב בין היתר.
בהקשר זה יצוין, כי בניגוד לישראל במדינות רבות בעולם בתי הקולנוע פתוחים לכולם, ללא מגבלת גיל. כך למשל, רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם סינוורלד, שלה שלוחה בארה"ב תחת רשת ריגל סינמה, פתחה את בתי הקולנוע לכולם, ואילו השלוחה הישראלית של סינוורלד, רשת יס פלאנט, עדיין סגורה.