עסקת נדל"ן בראשון לציון: החברות קרן ריאליטי ואלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) מדווחות היום (ה') כי חתמו על הסכם עקרונות, לפיו אלקטרה צריכה תמכור לקרן ריאליטי מחצית ממתחם הנדל"ן של החברה במרכז העסקים והמסחר של מערב ראשון לציון לפי שווי של 275 מיליון שקל.
במתחם, המשתרע על שטח של 55.7 דונם ברחוב יוסף ספיר, נמצאים כיום משרדי אלקטרה צריכה ומפעל המזגנים שלה, שעתיד לעבור לאשקלון. בכוונת החברות להקים במתחם שיפונה מיזם עירוב שימושים ולקדם, בשיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון, תוכנית המשביחה את הנכס באמצעות הגדלת זכויות הבנייה.
1 צפייה בגלריה
מתחם אלקטרה ראשון לציון
מתחם אלקטרה ראשון לציון
מתחם אלקטרה בראשון לציון
(צילום: צ. מיכאלי)
התוכנית המאושרת על הקרקע נכון להיום מאפשרת בנייה של כ-181 אלף מ"ר עילי וכ-85 אלף מ"ר תת קרקעי לשימוש מסחר, משרדים, תעשייה נקייה (תעשייה שאינה כבדה, אינה מזהמת), תעשייה עתירת ידע (בעיקר הייטק) ומבני תרבות.
המתחם ממוקם בסמוך למתחם האלף, פרויקט התעסוקה והמשרדים הענק של העיר. בסמוך לו נבנה בימים אלה בית החולים אסותא. הוא נמצא במרחק הליכה מתחנת הרכבת משה דיין וסמוך לקווי הרכבת העתידיים: הקו הירוק (המחבר בין ראשון לציון, חולון, תל אביב והרצליה), הקו האדום (המחבר בין ראשון לציון, בת ים, תל אביב ופתח תקווה) והקו החום (המחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון).
אלקטרה צריכה חכרה את המגרש כבר בשנת 1970. במאי 2017 רכשה את המגרש מעיריית ראשון לציון תמורת 188 מיליון שקל. העסקה בין הצדדים מתבצעת לפי שווי הגבוה ב-27% מהשווי העומד על 216 מיליון שקל, מה שמשקף עליית ערך של כ-60 מיליון שקל. את קרן ריאליטי ייצגה בעסקה עורכת הדין קארין פריד ממשרד הרצוג פוקס נאמן ואת אלקטרה צריכה ייצג בעסקה משרד עורכי הדין זיו לב ושות'.
צביקה שוימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, הוסיף: "מדובר בשותפות אסטרטגית שנועדה למקסם את הפוטנציאל האדיר הטמון במתחם אלקטרה, שנמצא באחת מחטיבות הקרקע המבוקשות בארץ ובאזור הנהנה מביקושים הולכים ומתגברים בשנתיים האחרונות. הפרויקט שנקים עם ריאליטי יהיה אחד המשמעותיים בגוש דן".
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, מסר: "מדובר בחטיבת קרקע גדולה ומשמעותית באזור מתפתח ובעל פוטנציאל רב במערב ראשון לציון. בשיתוף העירייה, יחד עם אלקטרה מוצרי צריכה, נפעל לקדם את המתחם ולהפוך אותו לאזור שוקק ושונה ממצבו היום".