הדיון הסוער שהיה אתמול (שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת בנושא העברת עשרות מיליוני שקלים נוספים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים למגזר החרדי ולמוסדות דת, מבלי שדווח במדויק לחברי הכנסת מה יהיו מקורות הקיצוץ התקציבי לכך, ממשיך לעורר כעס רב בקרב ח"כים שהשתתפו בדיון.
הבוקר שיגרה ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה מכתב חריף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בו קבלה על התנהלות אגף התקציבים בוועדה: "בדיון נתקלו חברי הוועדה בהתנהלות בלתי מתקבלת על הדעת של אגף התקציבים. האגף לא סיפק את הנתונים המתאימים ולא נתן מענה מניח את הדעת לשאלות חברי הכנסת", כתבה לזימי לשר סמוטריץ'.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
כפי שציינו חברי כנסת שהשתתפו בישיבה שוב ושוב, מתרעמת לזימי על כך שנציגי משרד האוצר לא נתנו מענה ולא הבהירו מהיכן יגיעו עשרות מיליוני השקלים לתקציבי שירותי הדת.
"התנהלות זו מצד משרדך פוגעת אנושות בתפקידה של הכנסת לפקח באופן אפקטיבי על פעולות הממשלה, ומעלה שאלה האם מדובר בהנחיה שלך לעובדי המשרד", כתבה לזימי.
היא אף מציינת כי ההתנהלות הזאת עומדת בניגוד להתחייבות המדינה בפני בג"ץ שהגישה בשעתו ח"כ לשעבר סתיו שפיר, שהייתה חברת ועדת הכספים, כאשר נקבע שהאוצר ידווח על כל תנועה תקציבית שחורגת מתקציב המדינה לוועדת הכספים.
בין השאר לא הצליחו חברי הוועדה לקבל הסבר ברור מהו קיצוץ של 12.7 מיליארד שקל מסעיף רשויות פיקוח הבנייה. גם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ביקש הסברים וקיבל תשובה שאיש מחברי הכנסת לא הבין לגמרי, כי מדובר בפיקוח על בנייה של מוסדות דת. לחברי הכנסת התברר שאין כלל פיקוח כזה שמופעל מעשית בשטח.