אל על לזכאים להחזר על כרטיסי טיסה שבוטלו: אל תתקשרו אלינו, אנחנו ניצור קשר איתכם. כך עולה ממכתב ששלח היום (רביעי) מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ללקוחות החברה שמצפים להחזר כספי.
בעקובת הפרסום אתמול לפיו החלה החברה בתהליך השבת הכספים, לקוחות רבים ניסו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של אל על ולא זכו למענה. מבדיקת ynet עולה כי פנייה טלפונית ישירה או דרך אתר החברה לא תסייע. ההחזר מתבצע בפעולה יזומה של החברה, הנעשית באמצעות פנייה במייל ללקוח הזכאי (שהזמין את הכרטיס ישירות מאל על) או לסוכן שדרכו הזמין הלקוח.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
יש לציין כי לא כל הלקוחות הזכאים יקבלו פנייה במקביל: מהחברה נמסר כי בשלב הראשון יקבלו פנייה אלו שטיסותיהם היו אמורות להתקיים בפבואר-מרץ, ולאחר מכן שאר הלקוחות. כזכור, הזכאים להחזר, הם אלו שרכשו כרטיסים לטיסות בין התאריכים 1.2.2020 לבין 24.10.2020 .
במכתבו כותב אוסישקין כי "לאור כמות הכרטיסים הגדולה והעומס הרב, פנייתנו ללקוחות נעשית בהדרגה". הפנייה עצמה מאל על היא קריטית לביצוע התהליך, משום שבפנייה מקבל הלקוח לינק לטופס מילוי פרטיו הנחוץ לזיכויו או להנפקת השובר.

כפי שפורסם אתמול, אל על מציעה החזר כספי בשווי הכרטיס + 30 נקודות מתנה של הנוסע המתמיד, או שובר לטיסה עתידית ששוויו גבוה ב-25% משווי הכרטיס המקורי, והוא תקף עד לסוף שנת 2021. גם אם לא ימומש עד אז אל על מבטיחה ללקוחות האופטימיים שיבחרו בשובר החזר כספי בשווי הכרטיס.
אל על חייבת כ-400 מיליון שקל לנוסעים ישראלים שטיסותיהם בוטלו. על פי "חוק טיבי" (שחל רק לגבי נוסעים ישראלים), החברה חייבת להחזיר את הסכום המבוקש עד ל-1 באוקטובר.
בתשובה לשאלה מה דינו של רוכש כרטיס ללא כתובת מייל או גישה למחשב, נמסר מאל על כי "הזמנות רכישה ישירות בהכרח כוללות מייל של הלקוח או של הסוכן - והסוכן יקבל את הפנייה וישוחח עם הלקוח. כמו כן, אל על תקיים שיחות יזומות עם הלקוחות על מנת לתמוך בתהליך".