פרויקט פינוי בינוי ביבנה לקראת יציאה לדרך: הסכם מימון שנחתם לפרויקט פינוי בינוי גדול בעיר יבנה סולל את הדרך למימושו. מדובר בפרויקט "ALUMA", שמקדמת שותפות בין החברות אלמוגים ו- W group במסגרתו יפונו ויהרסו 64 דירות ישנות במתחם השחף בעיר ובמקומן ייבנו 273 דירות חדשות בשלושה מגדלי מגורים. עוד יכלול המתחם גם שטח מסחרי בהיקף כ-1,000 מ"ר, גן ילדים וחניון תת קרקעי עם 391 מקומות חניה.
את המימון מעניקות לפרויקט חברת רובי קפיטל בשיתוף חברת איילון חברה לביטוח וההסכם נחתם על פי היקף כולל של כ-739 מיליון שקל. הסכם המימון שנחתם כולל העמדת פוליסות חוק מכר לרוכשי דירות בסך מירבי של 503 מיליון שקל ומסגרת ערבויות חוק מכר ופיננסיות להבטחת התחייבות אלמוגים ביבנה כלפי צדדים שלישיים בסך של כ-150 מיליון שקל, וכן מסגרת אשראי כספי להקמת הפרויקט בסך 86 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
הדמייה של מתחם השחף ביבנה פרויקט פינוי בינוי
הדמייה של מתחם השחף ביבנה פרויקט פינוי בינוי
הדמייה של מתחם השחף ביבנה פרויקט פינוי בינוי
(הדמייה: evolve)
מחברת אלמוגים נמסר כי: "בחודש מרס 2021 אישרה הועדה המקומית לתכנון ובניה יבנה בסמכותה כוועדה מקומית עצמאית מיוחדת את התב"ע להפקדה. באפריל 2023 התקבל היתר דיפון וחפירה לפרויקט והחודש (מאי 2023) התקבלה החלטת ועדה למתו היתר". חתימת הסכם המימון כעת מהווה התקדמות נוספת.
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "כפי שציינו בעבר, כחלק ממהלכיה העסקיים של החברה להרחבת הפעילות בלב אזורי הביקוש וכניסה לפרויקטים משמעותיים ואיכותיים בתחום ההתחדשות עירונית, אנו שמחים על קבלת הבעת אמון מהמערכת הבנקאית ומעדכנים כי פרויקט פינוי-בינוי ראשון בעיר יבנה של החברה יוצא לדרך. הפרויקט נהנה מאוכלוסייה חזקה ומגוונת של צעירים תושבי המקום, משפרי דיור מהעיר ומהאזור ונמצא בשכונה צומחת".
יעקב ניצן, מנכ"ל ושותף ברובי קפיטל: "יבנה עוברת שינוי מבורך וממשיכה לפרוץ קדימה. בזכות פרויקטים של התחדשות עירונית שמקודמים ונתמכים על ידי העירייה. רובי קפיטל שמחה להיות שותפה לדרך יחד עם חברה של אנשים נהדרים כמו חברת אלמוגים".