ללא תחרות? רשת סופר-פארם הודיעה שעד 2024, 30% מהמכירות ברשת יהיו של מותגים שנמכרים ברשת באופן בלעדי. הכוונה למותגים שהיא תייבא ישירות בעצמה או למותגים של יבואנים אחרים שיימכרו אצלה באופן בלעדי. כיום, מותגים כאלה מהווים 20% מהמכירות ברשת.

מדובר במהלך חוסם תחרות, שכן סופר-פארם תוודא שרק היא מוכרת את המותגים האלה בארץ (למעט יבוא מקביל). כלומר, אם רשת מתחרה כמו Be תרצה למכור מותג שנמכר בסופר-פארם בבלעדיות היא תיחסם.
3 צפייה בגלריה
סופר-פארם
סופר-פארם
סופר-פארם
(צילום: מירב קריסטל)
בסופר-פארם טוענים שהבלעדיות (שמשמעה אפס תחרות) לא יגרום לרשת להעלות מחירים ושמבחינת הרשת, התחרות היא מול אתרי אינטרנט בינלאומיים שישראלים קונים בהם בהתמדה, כמו קאלט ביוטי ואייהרב. "אנחנו נמכור במחירי חו"ל. למשל, מותג בריטי יימכר במחירי בריטניה", אמר ל-ynet דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר-פארם.
"בכוונתנו להגדיל ב-50% את מגוון המותגים שניתן להשיג רק בסופר-פארם עד 2024. לשם כך הרשת פועלת ליצירת מגוון שכולל גם את הספקים הגדולים, וגם מותגי אינדי (מותגים עם קהל יעד ייחודי, שלא שייכים בדרך כלל לתאגידי הענק, מ.ק) שנמצאים בדרך לפריצה".

בר זומר, דה אורדינרי ואולי קיילי ג'נר

כיום הרשת מוכרת כבר באופן בלעדי את המותגים שלה, לייף ומילוקה, מייבאת את פינקי ואינקי דה ליסט, וכן מוכרת בבלעדיות מותגים של יבואנים אחרים כמו קלרנס ופופה. הרשת תמכור גם יותר מותגי איפור של משפיעניות רשת: בעוד שהמתחרה Be מוכרת את אלין כהן בבלעדיות, סופר-פארם החלה למכור את מוצרי האיפור של גל גונן ותמכור בקרוב את המותג של בר זומר.
3 צפייה בגלריה
בקרוב גם קיילי ג'נר? איפור בסופר-פארם
בקרוב גם קיילי ג'נר? איפור בסופר-פארם
בקרוב גם קיילי ג'נר? איפור בסופר-פארם
(צילום: מורן רגב)
הרשת גם מייבאת ישירות בשמים ומביאה בייבוא מקביל מותגים כמו קריד אוונטוס (Creed Aventus), שנמכר ב-1,500 שקל או 1,100 שקל במבצע. הרשת מעוניינת להיות יבואן רשמי של הבושם הזה. לשאלה האם יביאו לארץ מותגים כמו פנטי ביוטי וקיילי קוסמיקס וקיילי סקין אמר לוזון ל-ynet כי בסופר-פארם מאוד מעוניינים לייבא את קיילי ג'נר (שבבעלות התאגיד הצרפתי קוטי), בבלעדיות, אבל כרגע המותג עבר מהפך והפך לטבעוני, אז העלאתו ארצה מתעכבת. כמו כן בסופר-פארם מתכוונים לייבא לארץ את דה אורדינרי - שנמכר לישראליות דרך אתרים בחו"ל כמו אייהרב.
כרגע סופר-פארם משקיעה בבשמים: מחיר הבשמים בישראל נחשבים נמוכים לעומת אירופה וארה"ב ובשנתיים האחרונות חלה קפיצה במכירות שלהם. מנתח שוק של 41% מהמכירות בסופר-פארם ב-2019, הייתה עלייה ל-43% ב-2020 ונתח השוק קפץ ל-48% ב-2021. שוק הבישום בישראל מוערך בכ-2 מיליארד שקל.
"כנראה כיוון שהדיוטי פרי היה סגור, אבל לא רק בגלל זה", מסביר לוזון. "אנחנו משיקים קטגוריה של מארזי בשמי נישה, שיקבלו סטנד ב-60 חנויות, תחת השם Boutique Collection בהשקעה של 3 מיליון שקל ובקרוב יימכרו בכל חנויות הרשת. היעד הוא להגיע איתם ל-10% מהמכירות כשהיום הם מהווים 3% מהמכירות".
3 צפייה בגלריה
סופר פארם
סופר פארם
"משיקים קטגוריה של מארזי בשמי נישה". סופר-פארם
(צילום: חן גלילי)
מהרשת נמסר כי "בין היתר מדובר במותגים כמו ג'ימי צ'ו קולקשן, ואן קליף קולקשן, נרסיסו קולקשן, ותומאס קוסמלה, סדרות ייחודיות של גריטי (הסדרה השחורה וסדרת התחרה הלבנה), מורסק, אמארוד, בלנד אוד, לליק, סרג'יו, ג'ולייט האז א גאן, קאסה מורטי, רוסנדו מטאו, נישן, טרוסאדרי ועוד. זאת, לצד מגוון רחב של בשמי נישה נוספים". שימו לב שאלה בשמים יקרים יחסית שנמכרים ב-1,500-600 שקל ללא מבצע.

מכירות האיפור עוד לא התאוששו מהקורונה

לעומת קטגוריית הבישום הצומחת, מותגי האיפור ספגו ירידה חדה החל ממרץ 2020, למעט איפור "שמעל המסכה", כמו איפור עיניים וגבות והמכירות שלהם לא חזרו לרמת 2019. בעוד שמכירות מסקרות זינקו ב-19% ב-2020 וב-15% ב-2021 לעומת 2019 שוק האיפור רשם בשבעת החודשים הראשונים של 2021 קיטון של כ-7% למול אותה תקופה ב-2019, מגמה שממשיכה את הצניחה הדו-ספרתית שנרשמה גם ב-2020. עיקר הצניחה במכירות: מייקאפ וליפסטיק - 20%. המוצרים היחידים בתוך קטגוריית איפור השפתיים שהצליחו לשמור על יציבות הם הליפסטיקים העמידים, שמצליחים לשרוד גם מתחת למסכה.
הרשת אמנם הרוויחה 100 מיליון שקל ממכירת מסכות ב-2020, אך הפסידה לטענתה סכום דומה בעקבות ירידה במכירות מוצרי מדף אחרים. בקרוב יתכן שהטסטרים (מוצרי איפור שצרכנים יכולים לנסות בחנות כדי לוודא שמוצר האיפור מתאים להם) שוב יוסתרו בסניפים, בעקבות הקאמבק של הקורונה, מה שעלול שוב לפגוע במכירות.
בתוך כך, מכירות מותגי הטיפוח (קטגוריה שמגלגלת 1.5 מיליארד שקל בשנה) נמצאות בעלייה של 10% לעומת 2019. "הקטנו את הסטנדים של האיפור בחנויות כדי לתת מקום למותגי הטיפוח", מדגיש לוזון. "נכניס עוד ועוד מותגי אינדי וגם מותגי מאס מרקט של אסתי לאודר ולוריאל".