תעתועי המע"מ בבוקינג נמשכים: החל מה-1 ביולי חברת התיירות התחייבה להציג מחיר מלא, כולל מע"מ, בכל הפרסומים שלה, אחרי שספגה קנס של 3.5 מיליון שקל שהטילה עליה הרשות להגנת הצרכן, מכיוון שנהגה להציג מחירים ללא מע"מ באתר שלה, ובכך הטעתה צרכנים וגרמה למחירים שהיא מציגה להיראות נמוכים ביחס למתחרים. אולם מסתבר שלפחות לקוחה אחת של החברה סבלה מהטעיה זהה ממש לאחרונה.
"בחודש יוני הזמנו נופש: שני לילות בצפון ביולי דרך אפליקציית בוקינג. בהזמנה באתר נכתב כי המחיר כולל מע"מ הינו 2,660.52 שקל. הסכום הלא עגול הוסיף להבנה שלנו שמדובר במחיר כולל מע"מ", סיפרה אותה לקוחה.
3 צפייה בגלריה
התיאור באתר בוקינג של ההזמנה, כולל מע"מ
התיאור באתר בוקינג של ההזמנה, כולל מע"מ
התיאור באתר בוקינג של ההזמנה, כולל מע"מ
(צילום מסך)
עוד היא הוסיפה: "בסופ"ש האחרון של יולי התארחנו במקום שהזמנו, אך כשנדרשנו לשלם - בעל המקום ביקש מאיתנו 3,113 שקל. כלומר המחיר שהוצג לנו בהזמה לא כלל מע"מ למרות שנכתב שם בפירוש שהוא כן כולל מע"מ. ניסינו לברר מה פשר החיוב העודף מול המקום וגם מול אתר בוקינג. הם אמרו שמה שקובע זה מייל ההזמנה שבו מצויין שהמחיר לא כולל מע"מ".
יעל ובן זוגה בדקו את מייל האישור. ואכן מופיע שם הכיתוב: "total price" עם המחיר שלפיו הזמינו אבל ממש בתחתית העמוד תחת "פרטים נוספים" כתוב בקטן שהמחיר לא כולל מע"מ: "לא ראינו את זה אבל זה בכל מקרה לא ראוי כי בהזמנה עצמה נכתב בפירוש שהמחיר כן כולל מע"מ. כשפנינו לבוקינג הם שלחו לנו כביכול את המייל שמראה שהמחיר לא כולל מע"מ שהוא מבחינתם המייל המחייב. אבל המייל הזה נראה שונה מהמייל המקורי שנשלח אלינו לאחר ביצוע ההזמנה".
3 צפייה בגלריה
האישור במייל על ההזמנה, עם ההודעה כי היא לא כוללת מע"מ
האישור במייל על ההזמנה, עם ההודעה כי היא לא כוללת מע"מ
האישור במייל על ההזמנה, עם ההודעה כי היא לא כוללת מע"מ
(צילום מסך)
אחרי התכתבויות מתישות של הלקוחה עם בוקינג, ואחרי פניית ynet, הלקוחה קיבלה הודעה מבוקינג בה הודיעה כי היא "משיבה" לה את המע"מ: "אנו מבינים שמידע הקשור למע"מ כנראה הוביל לבלבול וחוסר נוחות עבורך. כדי להביע את הערכתנו, נרצה להציע לך אות להכרת התודה שלנו ולהחזיר לך 17% מע"מ, שהם 453 שקלים מהעסקה".
לשם כך היא התבקשה לשלם סכום מלא לבית העסק, לשלוח לבוקינג קבלה ואז להמתין להחזר כספי. טרטור רציני.
3 צפייה בגלריה
הודעת הזיכוי שקיבלה הלקוחה במייל אחרי התלונה
הודעת הזיכוי שקיבלה הלקוחה במייל אחרי התלונה
הודעת הזיכוי שקיבלה הלקוחה במייל אחרי התלונה
(צילום מסך)
מבוקינג נמסר בתגובה: "מבירור שנערך בחברת Booking.com, עלה כי הייתה אי התאמה במידע שסופק בתהליך אישור ההזמנה ותקלה זו נבדקת. החברה מבקשת להתנצל בפני הלקוח על תקלה זו ותספק במקרה זה החזר עבור המע"מ". כלומר בתגובה הרשמית ל-ynet החברה מודה שמקור התקלה - אצלה. הלקוחה עדיין נאלצה לשלם את מלוא הסכום לבית העסק ולקבל החזר מבוקינג.