שלושה מינויים בכירים חדשים בבנק ישראל. אחד מהם, שאותו אישרה הממשלה, הוא של פרופ' נעמי פלדמן, מי שהייתה יועצת המס של הבית הלבן והובילה את רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ, ואף השתתפה בהתייעצויות עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, אם להטיל סגר שני חלקי – ותמכה בהטלת הסגר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הממשלה אישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את פרופ' פלדמן לחברה בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, במקומו של פרופ' ראובן גרונאו, שיפרוש לאחר עשר שנים כחבר הוועדה שקובעת את גובה הריבית במשק ואת הצעדים העיקריים בתחום המוניטרי של בנק ישראל. המינוי ייכנס לתוקפו ב-9 באוקטובר. בתוך כך, אישרה הממשלה את המלצת הוועדה להארכת המינויים של פרופ' משה חזן ופרופ' צבי הרקוביץ' לקדנציה נוספת בוועדה.
1 צפייה בגלריה
נעמי פלדמן
נעמי פלדמן
פרופ' נעמי פלדמן
(צילום: ברונו שרביט)
על פי חוק בנק ישראל, הוועדה המוניטרית צריכה למנות שישה חברים: הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, עובד בנק ישראל שמינה הנגיד, ושלושה חברים מקרב הציבור אותם ממנה הממשלה. נכון להיום מכהנים כחברים מקרב הציבור פרופ' ראובן גרונאו, פרופ' צבי הרקוביץ' ופרופ' משה חזן.
טרם ההמלצה על מינוי החברים התקיים תהליך סדור בוועדה לאיתור מועמדים לכהונה כחברים מקרב הציבור בוועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית של בנק ישראל, בראשות עו"ד שוקי למברגר. הוועדה לבדיקת מינויים, בראשות השופטת (בדימוס) בלהה גילאור, קיימה אף היא התייעצות עם נגיד בנק ישראל ומצאה את השלושה כשירים לכהונה.
פרופ' פלדמן היא בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת אילינוי, ובעלת תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת מישיגן ומתמחה בתחומי מימון ציבורי, מיסים וכלכלה התנהגותית.
פלדמן משמשת כפרופסור חבר במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז שנת 2018, וכן משמשת כעורכת בכתב העת הכלכלי היוקרתי American Economic Journal: Economic Policy. כמו כן, היא שימשה בשנים 2011-2018 ככלכלנית בכירה במדור ניתוח פיסקאלי בפדרל-ריזרב, ובתווך גם כיהנה כשנה במועצה היועצים הכלכליים של הנשיא בארה"ב (CEA). קודם לכן, שימשה פלדמן כיועצת לאגף הערכה ואסטרטגיה מוניטרית בבנק המרכזי של אנגליה בשנת 2004.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מאחל לפרופ' פלדמן הצלחה רבה במילוי תפקידה כנציגת הציבור בוועדה המוניטרית בבנק ישראל ומודה לה על נכונתה לקחת על עצמה את האחריות הכרוכה בכך. לפרופ' פלדמן ניסיון מקצועי רלוונטי ועשיר, ואני בטוח שתתרום רבות לעבודת הוועדה. בנוסף, ברצוני להודות מקרב לב לפרופ' ראובן גרונאו על עשר שנותיו כחבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, שהוא חבר בה מיום היווסדה, ועל תרומתו המקצועית להתוויית המדיניות הכלכלית שהובילה הוועדה במשק הישראלי בשנים אלו".
יוסי סעדוןד"ר יוסי סעדוןצילום: דוברות בנק ישראל
עוד מינויים שעליהם הודיע היום בנק ישראל:
ד"ר יוסי סעדון ימונה למנהל האגף הפיננסי בחטיבת המחקר של בנק ישראל תחת מנהל חטיבת המחקר, פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, במקומו של מיקי קהן שפורש מבנק ישראל.
אייל זפרניאייל זפרניצילום: דוברות בנק ישראל
אייל זפרני ימונה למנהל אגף תשתיות טכנולוגיות בחטיבת טכנולוגיית המידע בבנק ישראל, שאותה מנהל ליאור ג'ורג'י.