הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של אביעד פרידמן למנכ"ל החדש של משרד הבינוי והשיכון במקום יאיר פינס, שישמש מנכ"ל משרד ראש הממשלה. פרידמן מוכר בעיקר בשל פעילותו הציבורית, לאחר שבמשך שש שנים שימש בהתנדבות בתפקיד יו"ר החברה למתנ"סים, ובשל היותו איש עסקים ב-25 השנים האחרונות בשוק הפרטי, בין היתר בחברות טכנולוגיה, ציוד רפואי ונדל"ן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני מספר חודשים ניסה שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בעת ששימש שר המים, למנות את פרידמן לתפקיד יו"ר החברה הממשלתית מקורות. בריאיון באולפן ynet בסוף השבוע האחרון נשאל השר אלקין לגבי טענות שהעלה ח"כ דוד אמסלם לפני כשבועיים במליאת הכנסת, לפיהן אלקין עזב את מפלגת הליכוד משום שמנעו ממנו למנות את פרידמן לתפקיד. על כך השיב שר השיכון הנכנס: "זאת טענה מצחיקה. הסברתי היטב את הסיבות שלי (לעזיבת הליכוד - ה.צ), כל השאר אלה ספקולציות של ח"כ אמסלם".
1 צפייה בגלריה
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון
(צילום: דן סבאח)
פרידמן שימש במשך שש שנים בתפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים - הקליטה, החוץ וראש הממשלה - וכן כיהן כיועץ לראש הממשלה אריאל שרון ז"ל. בנוסף שימש במשך 19 שנים מנכ"ל מעריב החזקות ומנכ"ל igb (חברת החזקות בתחום התקשורת). היה שותף בחברת ריתמיה מהקמתה עד מכירתה לחברת בוסטון סיינטיפיק ואחרי להובלת חברות אורמד ואירודרום משלב ההקמה עד להנפקה בניו יורק ובתל אביב.
פרידמן מסר: "משבר הדיור הנוכחי יהיה אחד הנושאים המרכזיים איתם יתמודדו הממשלה והמדינה בשנים הקרובות. זו הסיבה שבגינה החלטתי להקפיא את עולמי העסקי ולהירתם ככל יכולתי לסייע לשר אלקין במאמציו לחולל שינוי משמעותי בתחום חשוב זה".
השר אלקין בירך על המינוי והוסיף: "אני בטוח שפרידמן יצליח בדרכו היצירתית והניהולית המוכחת להביא למימוש את החזון והמדיניות שנגבש לצורך ההתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים בפתחנו ובראשם משבר הדיור - בעיה חוצת מגזרים. אני מודה ליאיר פינס המנכ"ל היוצא על העבודה הטובה שעשה פה במהלך תקופתו ומאחל לו הצלחה בתפקידו החדש והמאתגר".
בתוך כך, הממשלה אישרה גם את מינויו של עו"ד שלומי הייזלר לראש מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים. בכך ישמש הייזלר יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, יו"ר הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור) ויו"ר הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות). המינוי נכנס לתוקף באופן מיידי. שרת הפנים איילת שקד מסרה כי המינוי מהווה שלב הכרחי בדרך למימוש היעדים הלאומיים שהציבה בתחום.