עכשיו זה סופי: ועדת גלאור לאישור מינויי בכירים בשירות הציבורי פסלה היום (שלישי) את מינויו של שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. המינוי נפסל בשל הזיקה הפוליטית של פרץ לשר הביטחון בני גנץ שבחר בו לתפקיד ובשל העובדה כי לפרץ אין ניסיון עסקי וניהולי הדרוש לניהול חברה ממשלתית שמעסיקה 15 אלף איש ורושמת מכירות שנתיות בסך 4 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ועמיר פרץ
בני גנץ ועמיר פרץ
בני גנץ ועמיר פרץ
(צילום: אלעד מלכה)
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גורמים ממשלתיים הביעו תמיהה לגבי הבחירה לתפקיד היו"ר בדמות פוליטית ולא עסקית, כפי שהיו הראל לוקר ובעבר יאיר שמיר, דווקא בתקופה שבה החברה מבקשת את אמונו של שוק ההון ונערכת להנפקה בבורסה בתל אביב של 25% ממניותיה.
בסביבת שר הביטחון הגיבו להחלטת ועדת המינויים ואמרו כי ילמדו א לכשתועבר לידיהם, ויבחנו את האפשרויות העומדות בפניהם. לצד זאת, אומרים מקורבי שר הביטחון כי לא ברור כיצד מי שהיה שר ביטחון והיה המנוע מאחורי כיפת ברזל, כיהן במגוון תפקידים בממשלה לרבות כסגן ראש הממשלה וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ניהל את ההסתדרות וחברות הקשורות אליה בשווי של 100 מילארד שקל (בערכים של 2002), והיה ראש רשות, אינו עומד בקריטריונים. זאת בהתחשב גם בתקדימי העבר.
2 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(רויטרס)
שר הביטחון ומנכ"ל משרדו, אלוף מיל' אמיר אשל, נאבקים כבר יותר משנה לחזק את שליטתם בתעשייה הביטחונית הממשלתית הגדולה ביותר, וגנץ מעכב מזה יותר משנה את המינוי הרשמי של בועז לוי למנכ"ל התעשייה האווירית.
לוי (59) נבחר בידי דירקטוריון התע"א עוד בנובמבר, אך גנץ טרם חתם על המינוי, ולאחר 11 חודשים בתפקיד לוי עדיין מוגדר כממלא מקום. מינויו של לוי דורש גם את אישור שר האוצר אביגדור ליברמן, אך בסביבתו הבהירו כי יחתום על המינוי ברגע שגנץ יעשה זאת.

המועמד המועדף על גנץ ואשל לתפקיד, אלוף (מיל') חגי טופולנסקי, ששימש כסגנו של אשל בחיל האוויר, פרש מהמרוץ בטענות לתהליך לא תקין, וטען כי קיבל מסרים ברורים לגבי העדפות גורמים בוועדה.
בהנהלת התע"א הגיבו אז כי "על ועדת האיתור הופעלו לחצים כבדים ופסולים למנות דווקא את טופולנסקי, וזאת בידי גורמים חיצוניים לדירקטוריון ובניגוד לתנאי משטר תאגידי". אשל הכחיש אחר כך כי הביע תמיכה באחד המועמדים, או התערב בבחירה.