שר הביטחון, בני גנץ, צפוי למנות את שר הביטחון ויו''ר מפלגת עבודה לשעבר עמיר פרץ ליו''ר התעשייה האווירית. המשרה התפנתה בתחילת השנה אחרי שהיו"ר הקודם, הראל לוקר, פרש ומונה ליו''ר חברת פז.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כוונותיו של גנץ הפתיעו רבים אחרי ששרי ביטחון תמיד הקפידו על מינויים מקצועיים לתפקיד הזה כגון יאיר שמיר, רפי מאור ולוקר עצמו. פרץ שימש שר הכלכלה בממשלת נתניהו-גנץ ופרש מהחיים הפוליטיים. הצטרפותו לממשלת נתניהו הביאה עליו ביקורת חריפה מצד חברי מפלגת העבודה. כמו כן, הוא גם הסיר את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה אחרי שהבין שסיכוייו אפסו.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ ועמיר פרץ
בני גנץ ועמיר פרץ
בני גנץ ועמיר פרץ
(צילום: אלעד מלכה)
תפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית הוא אחד מהנחשקים במשק, שכן מדובר בחברה ביטחונית המעסיקה כ-15 אלף עובדים ולה מחזור של יותר מ-4 מיליארד דולר וצבר הזמנות של כ-13 מיליארד דולר. שכרו של היו''ר (במשרה מלאה) יכול להגיע למיליון שקל בשנה, כאשר לצידו לשכה ותנאים טובים.
החברה מתמודדת עם כמה וכמה אתגרי ענק: הנפקתה צפויה לצאת לדרך בקרוב, אך היא התעכבה בשל חילוקי דעות בין גנץ לבין מי שהיה בממשלה הקודמת השר הממונה על החברות הממשלתיות - דוד אמסלם.
המינוי של פרץ דורש את הסכמת שר האוצר, אביגדור ליברמן, שעתיד לקבל לידיו בחזרה את האחריות על החברות הממשלתיות. על פי גורמים המעורים בפרטים, מינויו של פרץ נסגר בין ליברמן לבין שר הביטחון בני גנץ, וליברמן לא צפוי להתנגד לו באופן פעיל.
יצוין כי רק לאחרונה מונה לתעשייה האווירית מנכ"ל חדש - בועז לוי. כמו כן, יש ויכוח חריף בין הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, לבין יו''ר ועד העובדים, יאיר כץ (בנו של ח"כ חיים כץ), על חריגות שכר.
מלשכתו של גנץ לא נמסרה תגובה לידיעה.