מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב האבק H7 של חברת רובורוק (Roborock). מחיר: 1,485-1,245 שקל. ניתן להשיג בבאג, מחסני חשמל, אלמ ואתרים נוספים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שואב אבק H7 של רובורוק Roborock
שואב אבק H7 של רובורוק Roborock
שואב אבק H7 של רובורוק Roborock
(צילום: יח"צ)
השבוע בדקנו עוד שואב אבק אלחוטי, והפעם אחד שמצהיר שיש לו שאיבה של 160 AW (אייר וואט. הרבה מהאלחוטיים מגיעים עם כוח שאיבה של 100 אייר וואט - א.ג). האם זה מספיק כדי לשאוב את הלכלוכים מהחריצים של הספה? בדקנו.
הרובורוק מגיע עם שלוש עוצמת שאיבה - אקו, מצב רגוע יחסית שחוסך חשמל; אוטומטי, שבוחן את המשטח ומתאים עוצמת השאיבה; וחזק, שהוא, ובכן, חזק. האקו וגם האוטומטי מצויינים. על משטחים דקים כמו רצפה או שטיח דק הרובורוק שואב מדהים, ואף חשנו שלפעמים הוא מושך השטיח מרוב העוצמה. על שטיח שאגי (מלא שערות) הוא התקשה יותר.
אומנם כשעברנו למצב חזק השואב עבד במרץ, אבל לכלוכים שנתקעו בין השערות של השטיח לא ממש יצאו, כנראה משום שהראש הבסיסי לא מגיע עם איזהשהו מסרק כדי להפריד השערות. את הלכלוכים מעומק הספות הוא דווקא שאב בצורה טובה. אחד החסרונות של השואב, שמבחינת רעש הוא לא ממש מהשקטים.

סוללה חזקה ומספר מברשות, אך לא עומד לבד

לרובורוק אין סוללות שניתן להחליף. מחברים את המכשיר כולו לחשמל, או שאפשר להטעין אותו דרך המעמד. מבחינת כח הסוללה הפנימית' הרובורוק מתגאה בזמן שאיבה ארוך מאוד והוא אכן כך. זמן עבודה במצב רגיל - 90 דקות, זמן במצב טורבו - כ-25 דקות. הטענה מלאה מריק למלא בתוך 2.5 שעות. נשמע הרבה? כבר בחנו שואבים שלקח להם חמש שעות. אין מה לחשוש שהסוללה תיגמר באמצע שאיבה, שכן מסך לד נאה מציג את האחוזים שנותרו בסוללה באופן ברור, וגם מראה על איזה כח שאיבה אתם.
ניקוי המיכל פשוט - רק לוחצים על כפתור, המיכל נפתח מלמטה והלכלוך יוצא. כדי לנקות הפילטר, זה שלוכד את קרדית האבק, צריך לשטוף. ההוצאה שלו פשוטה מאוד. לפי הפרסום, הפילטר יחד עם סינון האוויר תופס 99.9% מהחיידקים.
כמות האביזרים של השואב מרשימה - מברשת מרכזית מתאימה לשאיבה הרגילה, מברשת קטנה יותר לספות, מברשת קטנה במיוחד לאיסוף אבק וצינורית גמישה ארוכה שאליה אפשר לחבר את התוסף עם הפתח הצר וכך להגיע למקומות שדורשים גמישות, או שאשפר לחבר כל ראש אחר אם הגמישות היא צורך.
בנוסף, הרובורוק גם קל למדי, רק 1.5 קילו, כך שקל להרים אותו ולהגיע אפילו לקורים בתיקרה. כל האביזרים יושבים יפה מאוד על המעמד והנה קטע מגניב - הם גם מתמגנטים לכל משטח מתכת, אם בא לכם לאחסן אותם על דלת המקרר למשל. מה שמבאס - הוא לא עומד לבד. חייב מתקן עמידה או קיר להישען עליו.
אלמנט מאוד משמעותי ברובורוק - אפשר לחבר לו שקית לאיסוף האבק. רוב השואבים האלחוטיים מגיעים עם מיכל לא גדול, ורובורוק, גם כן כך. אבל אפשר להוסיף שקית, כזו שניתן גם לרוקן וגם להחליף. כן, ממש כמו שואבים של פעם, וזה מוסיף המון נפח לאיחסון לכלוך.
הרובורוק אומנם קצת נראה כמו צעצוע, אבל הוא שואב די טוב עם אחלה תג מחיר ואפילו מגיע עם שנה אחריות.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.