רשות המים הודיעה הערב (חמישי) על עדכון תעריפי המים, כך שאלה יתייקרו בשיעור של 3.08% החל ב-1 ביולי 2023. זאת בעקבות "שינוי בסל המדדים הקובע", כך על פי הרשות, שמורכב ממדד המחירים לצרכן, מדד השכר ותעריפי החשמל בחצי השנה האחרונה.
שינוי שיעור תעריף המים מהווה תוספת של כחמישה שקלים בממוצע לחשבון המים והביוב החודשי של משפחה ממוצעת בת ארבע נפשות, שצורכת כ-16 מ"ק לחודש, ויעמוד מעתה על כ-140 שקלים לחודש בממוצע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ברז מים אילוסטרציה
ברז מים אילוסטרציה
ברז מים אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הייקור מגיע למרות שראש הממשלה ושר האוצר הבטיחו במסיבת עיתונאים בתחילת השנה כי יפחיתו את ייקור המים השנה. רק לפני כחודשיים רשות המים הודיעה על הוזלה בתעריף בגובה של 2.7%, אולם זו רק קיזזה מעט את ההתייקרויות הקודמות. ההסבר להוזלה בחודש אפריל השנה היה בגלל כניסת כסף מחברת מקורות.
בחודש ינואר האחרון עלו תעריפי המים לצריכה ביתית בכ-3.5% - שמשמעותם כ-10 שקלים נוספים בחיוב התקופתי של משק בית ממוצע - בין היתר בעקבות העלייה החדה במחירי החשמל והאינפלציה, לצד הגידול בהשקעות במשק המים בישראל.
גם ביוני אשתקד, למרות הבטחה להוזלה, המים התייקרו, אם כי בשיעור מעט נמוך יותר. אז היתה זאת התייקרות של כ-10-8 אג' למ"ק ועלייה ממוצעת בתעריפים של כ-1.5 שקלים לחודש למשפחה.
לפי העדכון החדש, החל מחודש יולי, תעריף המים לכמות המוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד על 7.897 שקל למ"ק (במקום 7.661 שקל למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-14.494 שקל למ"ק (במקום 14.061 שקל למ"ק).