היעד הבא של נערי האוצר? אמיר רשף, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו"ר ועדת המחירים, הודיע היום (א') כי הוא פורש אחרי 11 שנה במשרד והפתיע כאשר עדכן שהוא עובד לתעשיית הפודטק. בניגוד למסורת שלפיה נערי האוצר הבכירים עוברים לגופים פיננסיים או לחברות גדולות במשק, רשף ימונה בתוך מספר חודשים לתפקיד בכיר בחברת הפודטק רימילק.
רשף ימונה למנהל שותפויות אסטרטגיות בחברה, וזאת לאחר שלאחרונה מונה ליו"ר החברה תומר הרפז, לשעבר בכיר בשטראוס. מייסדי החברה הם אביב וולף שמכהן גם כמנכ"ל וד"ר אורי כוכבי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אמיר רשף
אמיר רשף
אמיר רשף
(צילום: דוברות האוצר)
למרות שמדובר בסטארטאפ שעדיין לא משווק את מוצריו, רימלק גייסה לאחרונה לפי שווי של 325 מיליון דולר, כשבין המשקיעים אפשר למצוא גם את חברת תנובה, טמפו, יצרנית החלב הגרמנית הוכלנד ואחרות.
ביוני השנה הודיעה החברה כי קיבלה אישור רגולטורי לשיווק מוצריה בארה"ב, והיא מתכננת לפתוח בדנמק את המפעל הגדול בעולם לחלבוני חלב ללא שימוש בפרות.
החברה הוקמה ב-2019 ופיתחה שיטה לייצור חלבוני חלב הזהים לחלבוני חלב מן החי, באמצעות טכנולוגיה ייחודית של תסיסה מיקרו בליוגית. זאת, לטענת החברה, מבלי להתפשר על הטעם ומרקם של חלב רגיל וכן על ערכיו התזונתיים.
החברה, שעדיין לא עברה לייצור מסחרי, חתמה על הסכמים עם תשעה יצרני חלב בעולם וצופה כי המוצר יצא לשוק כבר בשנה הבאה. בנוסף מעריכה החברה כי מכירותיה יגיעו ל-600 מיליון דולר עד שנת 2026. כמו כן הודיעה על שיתוף פעולה עם קוקה קולה ישראל, בעלת מחלבת טרה, שבמסגרתו טרה תשווק את מוצריה בתוך שנה.
במסגרת תפקידו הנוכחי של רשף האוצר הוא היה אחראי על תקציבי כלל גופי הביטחון, וכן משרד הבט"פ, משרד המשפטים, משרד החוץ, משרד ראש-הממשלה, מערך הסייבר, מערך הדיגיטל ומספר משרדים נוספים. בדברי ההודעה על פרישתו נכתב כי הוא הוביל הסכמים משמעותיים עם גופי הביטחון, עבד על תכניות רב שנתיות, ייעול הוצאות השכר והגמלאות, וכן על צעדים להאצת הדיגיטציה במגזר הממשלתי.
האחרון שפרש לאחרונה מהאוצר הוא סגן בכיר ברשות החברות, רועי כחלון, שעבר לחברת תעבורה של משפחת ליבנת. ראש אגף התקציבים לשעבר, שאול מרידור, עבר לחברת התוכנה לייטריקס.