תוספת של מאות דירות להשכרה ארוכת טווח בירושלים. פרויקט שכירות ארוכת טווח בשכונת קריית יובל בבירה נפתח לשיווק. מדובר בפרויקט של החברה הממשלתית לדיור להשכרה 'דירה להשכיר' וקבוצת אשטרום. החברה הממשלתית פרסמה את המכרז לפרויקט ואשטרום שזכתה בו עוד ב-2017 בנתה את הפרויקט ומפעילה אותו. בפרויקט 396 דירות להשכרה ארוכת טווח ב-3 מגדלים בני 22 קומות כאשר 25% מהדירות מיועדות לזכאי משרד השיכון במחיר מופחת. במסגרת המכרז בו זכתה אשטרום מחוייבת האחרונה להחזיק ולתפעל את הפרויקט כפרויקט להשכרה במשך 20 שנה. בפרויקט גם מבנה נוסף שהוקם בסמיכות הכולל דירות למכירה לציבור הרחב.
תמהיל הדירות בפרויקט להשכרה כולל דירות 2, 3, 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים כאשר לכל הדירות מרפסת, חניה וממ"ד. מחירי השכירות המוצעים לקהל הרחב, כלומר במסלול שאינו מפוקח, עומדים על החל מ-4,770 שקל לחודש לדירות 2 חדרים, החל מ-6,410 שקל לחודש לדירות 3 חדרים, החל מ-7,750 שקל לדירות 4 חדרים והחל מ-8,699 שקל לחודש לדירת 5 חדרים. במקביל, המחיר לזכאים שונה ועומד על 3,840 שקל לחודש לדירות 2 חדרים, בין 5,120 ל-5,280 שקל לחודש לדירות 3 חדרים (בהתאם לגודל הדירה) ודירות 4 חדרים ב-6,000 שקל לחודש. דמי הניהול אותם ישלמו השוכרים בפרויקט יעמדו על 7 שקלים למ"ר פלוס מע"מ לדירות המושכרות לציבור הרחב ועל 5.10 שקל למ"ר פלוס מע"מ לדירות שיושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון.
נציין כי הסכמי השכירות נחתמים לתקופות ארוכות מול החברה, פרקי זמן של 5 שנים או 10 שנים, אבל עם אופציה לכל דייר לסיים את השכירות בכל שנה. עוד נציין כי לכבוד תחילת שיווק הפרויקט מציעה אשטרום מבצע לשוכרים הראשונים. מהחברה נמסר כי: "מי שיחתום עד סוף חודש פברואר, יקבל חודש של דמי שכירות בחינם". עוד נמסר כי מגדלי המגורים כוללים שתי קומות מסחר ותעסוקה (בקומות התחתונות של הפרויקט) בהם יפעלו בית קפה, סופרפארם, קופות חולים, בית מרקחת, סופר מרקט, חנויות אופנה ועסקים נוספים, וכן משרדים, קליניקות פרטיות ועוד. הפרויקט ממוקם בסמוך לגן המפלצת האייקוני בבירה. הפרויקט ינוהל ויתוחזק על ידי אשטרום מגורים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
(צילום: ליאור פתאל)
ראוי לציין כי המכרז המדובר בו זכתה אשטרום נסגר עוד בשנת 2017 ועל פי תנאי המכרז המקוריים בנייתו הייתה אמורה להסתיים לאחר כ-48 חודשים. עם זאת, במהלך השנים בוצע תהליך של תכנון תב"ע חדשה לפרויקט וזאת, בין היתר, לצורך הגדלת הזכויות, מה שהאריך את תקופת התכנון והביצוע. מדובר שוב בתזכורת להתמשכות תהליכי התכנון והבנייה בישראל.

"להמשיך ולקדם מכרזים המיועדים לשכירות"

"שכירות ארוכת טווח היא חלק משמעותי בסל הכלים של המשרד עבור פתרון דיור למשפחות צעירות" כך מסר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, "מטרתנו היא להמשיך ולקדם מכרזים המיועדים לשכירות ארוכת טווח בכל רחבי הארץ במקביל להגרלות דירה בהנחה, מתן מענקים ברכישת דירה מיד שנייה וכלים נוספים".
שמאי קמה, מנכ"ל אשטרום מגורים להשכרה: "אני מאמין שהפרויקט יהווה פתרון ארוך טווח למשפחות, סטודנטים, ומשפרי דיור מהשכונה ומירושלים רבתי, המחפשים מגורים בשכירות לאורך תקופה ובתוך קהילה חברתית ותומכת".
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר, התייחסה אף היא לתחילת השיווק של הפרויקט ואמרה: "אני מברכת את תושבי ירושלים ואת קבוצת אשטרום על אכלוסו הקרוב של הפרויקט ומקדמת בברכה את ציבור השוכרים, כ-400 משפחות, אשר בקרוב יקימו בו את ביתן. השוכרים ייהנו מוודאות ויציבות בתנאי השכירות, שיאפשרו להם לתכנן טוב את עתידם".