בשיתוף "המקצוענים"
מה הנזק שיכול להיגרם אם תעבירו את מכונת הכביסה במצב מאוזן? מתי צריך לנתק אותה מהמים ומה קורה אם לא מקפידים על ניקוז שלה לפני? רגע לפני שאתם עושים טעות שתעלה לכם ביוקר, הנה כל מה שכדאי לדעת.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לפני ההובלה: אלו ההכנות הנדרשות

ניתוק המכונה מהחשמל ומצנרת המים: כדאי לרוקן היטב את המים מהמכונה, באמצעות הפעלתה על תכנית 'סחיטה' בלבד. בסיום, יש לפתוח את חור הניקוז של המכונה, ולהמתין ליציאת כל המים שבמכונה.
כעת, ניתן לנתק את מכונת הכביסה מהחשמל. לאחר מכן, יש לסגור את הברז שמעביר מים למכונה. חשוב לשים מתחת דלי, ורק אז לנתק אותו. סביר להניח שמים יטפטפו ממנו, לכן כדאי להשאיר אותו כך עד ליום ההובלה.
כעת, נתקו את צינור היציאה של המים מהמכונה. ישנן מכונות שיש להן שני צינורות מים (לחמים ולקרים בנפרד). במקרה זה, יש כמובן לנתק את שני הצינורות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אריזת המכונה: מרבית המובילים יבצעו עבורכם את עיטוף המכונה. אם אתם מובילים עצמאית, או שסגרתם על הובלה של פריט בודד והמוביל לא הגיע עם ציוד אריזה מתאים, דאגו לעטוף את המכונה עם ניילון נצמד. חשוב שיהיו סביבה מספר שכבות ריפוד. חשוב להצמיד אל המכשיר את כבל החשמל, כדי שזה לא יהיה משוחרר במהלך ההובלה וייהרס תוך כדי מעבר.
את הצינורות מומלץ לנתק, ולא רק להצמיד למכונה, ולחבר אותם מחדש בנפרד, בבית אליו אתם עוברים. אם בכל זאת, לא ניתן מסיבה כלשהי לנתק אותם, הצמידו אותם היטב למכונה, וארזו אותם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שימו לב, שחשוב מאוד לוודא שהמכונה רוקנה מהמים, בכדי שלא תרטיבו את המשאית ואת שאר הציוד שלכם ושל המוביל. מומלץ להדק עם גומי שקית ניילון סביב פתח הצינור, וסביב פתח הניקוז. זאת, בכדי למנוע נזילות מים בזמן ההובלה.
ריקון המכונה מבגדים: גם אם טרם הספקתם לתלות את הבגדים הרטובים שבתוך המכונה, לעולם אל תובילו אותה כשהיא מלאה בכביסה. התוף של המכונה יכול להשתחרר במהלך ההובלה, שכן הוא עובר טלטלות במהלך הנסיעה, וזה מצב שונה מאשר כשהוא במצב עמידה בביתכם.
בדיקת המיקום של המכונה בבית החדש: עוד לפני ביצוע ההובלה, כדאי לבחור מקום למכונת הכביסה, ולדאוג לתשתית המתאימה לצורך הפעלתה. לצורך הפעלת מכונה יש צורך בחיבור לחשמל ובחיבור לברז מים.
אם בדירה אין כאלה, תצטרכו להזמין חשמלאי להוספת שקע ייעודי ואינסטלטור, לצורך הוספת חיבור לצנרת המים. שימו לב, שחשוב שלמכונת הכביסה יהיה שקע ייעודי. לאורך זמן, מאוד לא מומלץ להשתמש בה עם כבל מאריך. זה לא בטוח, מתכון לקצרי חשמל ולנזק למכשיר.
בדקו את הפתחים לפני ותאמו מנוף במידת הצורך: לא בכל מצב ניתן להוביל את מכונת הכביסה באמצעות מעלית. כמו כן, ישנם מקרים שבהם פתח הדלת בדירה החדשה קטן מדי, בכדי להכניס דרכו את המכונה.
לעתים, תוכלו לפרק חלק מהמכונה, לצורך העברתה דרך הדלת, אך בכל מקרה חשוב למדוד ולבדוק זאת מראש. מרבית המובילים לא בהכרח ידעו איך לעשות זאת, ולא ייקחו אחריות על פירוק והרכבה של מכשיר חשמלי. גם אם כן, זכרו לתמחר עניין זה מראש, ולא ביום ההובלה.
אם תגלו שדרוש טכנאי לצורך פירוק והרכבה של המכונה, דאגו לכך מראש, בכדי לא להזמין בשעת לחץ ביום ההובלה, העמוס במיוחד בסידורים.
אגב, אם רכשתם מכונת כביסה חדשה, דעו שעל פי חוק מגיע לכם פינוי ללא עלות של מכונת הכביסה הישנה שלכם. למדריך בנושא, לחצו כאן.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

במהלך ההובלה

בעמידה ולא בשכיבה: בין אם אתם מובילים את המכונה בעצמכם, או בעזרת מוביל, דאגו שהיא תישאר במצב מאונך. לכל היותר, יש להטות אותה בזווית של 30 מעלות. זאת, בכדי לא לפגוע ברכיבים הפנימיים.
אם אין ברירה, ובכל זאת אתם מעבירים אותה כשהיא במצב מאוזן (בשכיבה), הניחו אותה על הצד. זאת, משום שבחזית שלה ממוקמת הדלת וכפתורי ההפעלה שיכולים להיהרס. על גב המכונה יש את צינורות המים והניקוז. לכן, עדיף על אחד מצדי המכונה.
מומלץ מאוד להבריז את הברגים המקוריים שהגיעו עם המכונה (ברגים עם ראש מפלסטיק). אלה, שומרים על התוף של מכונת הכביסה במקומו, ומונעים ממנו טלטולים במהלך הנסיעה. הם גם שומרים על הקפיצים במקומם, על מנת שלא ישתחררו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
קשירת המכונה בתוך המשאית: בכדי למנוע מצב שמכונת הכביסה תחליק בתוך המשאית במהלך ההובלה, יש לאבטח אותה עם רצועות ראצ'ט. אלו רצועות קשירה עשויות מחוט פוליאסטר חזק במיוחד.
הובלה עם מנוף: סביר להניח שמכונת הכביסה לא תיכנס דרך חלון חטן של חדר שירות או חדר רחצה. לכן, אם אינה נכנסת דרך הדלת הראשית של הדירה, אם אין מעלית ואם אין שום אפשרות בטוחה אחרת, סביר להניח שתצטרכו להוביל אותה דרך חלון המרפסת שבסלון הדירה.