למיליארדר ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד לואי ויטון והאיש השני הכי עשיר בעולם, נמאס מכך שצייצני הטוויטר עוקבים אחרי המטוס הפרטי שלו ומטיחים בו ביקורת, ולכן החליט למכור אותו. כך לפי דיווח בבלומברג.
הפרשה החלה בעקבות גל מחאה בצרפת נגד עשירי המדינה שמזהמים את כדור הארץ עם המטוסים הפרטיים שלהם. הנושא הפך לכל כך מדובר בצרפת, שכמה פוליטיקאים עלו על הגל ואמרו כי הם רוצים לחוקק חוקים שיאסרו על טיסה במטוסים פרטיים או לחילופין להטיל מס כבד על אותם עשירים. בשנה האחרונה צצו ברחבי הרשת החברתית מספר חשבונות כמו I Fly Bernard ו-Bernard's Airplane, שעקבו באופן קבוע אחרי המטוס לפי מספר הרישוי שלו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ברנאר ארנו
ברנאר ארנו
ברנאר ארנו
(צילום: EPA)
"עדיין לא שמענו מילה, לא מצד ברנר ארנו ולא מצד תאגיד לואי ויטון בנושא מטוסים פרטיים", נכתב ב-10 בספטמבר באחד מחשבונות הטוויטר שעקבות אחרי המטוס. "אז ברנר, איפה אתה מתחבא?". ארנו עצמו אישר את מכירת המטוס, כשהתראיין לתחנת הרדיו של חברת מוצרי היוקרה בבעלותו LVNH: "אכן, בעקבות כל הסיפורים, החלטנו למכור את המטוס של הקבוצה. עכשיו אף אחד לא יוכל לראות לאן אני טס כי אני שוכר מטוסים פרטיים".
בשבוע שעבר, בנו של ארנו, אנטואן, הגן על השימוש במטוסים פרטיים כשהתראיין תוכנית טלוויזיה בתחנה France 5: "המטוס הוא כלי עבודה. התעשייה שלנו תחרותית מאוד, ומטוס פרטי נותן למנהלים שלנו יתרון במהירות להיות ראשונים למוצר או לבצע עסקאות חדשות". כמו כן, לריאיון שנתן אביו לתחנת הרדיו של החברה, הצטרך אנטואן, שהוסיף כי יש סיבה נוספת להחלטה למכור את המטוס: "זה לא טוב שהמתחרים שלנו יכולים לדעת איפה אנחנו נמצאים בכל רגע. זה יכול לתת להם רעיונות וגם רמזים".
שוויו של ארנו מוערך בכמעט 133 מיליארד דולר, והוא מדורג, כאמור, במקום השני ברשימת עשירי העולם על פי בלומברג, כשהוא מקדים בין השאר גם את מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ולפניו ברשימה נמצא אילון מאסק.
הוא החל את דרכו בעסקי הבניין של אביו, המשיך לנדל"ן בצרפת ובארצות הברית, ובאמצע שנות ה-80 עבר לתחום מוצרי היוקרה כשרכש את חברת הטקסטיל בוזה כשנקלעה למשבר, מכר את כל נכסיה למעט מותג היוקרה כריסטיאן דיור וחנות הכלבו Le Bon Marché בפריז. ב-1987 הוא השתלט על 43% מתאגיד לואי ויטון בעקבות מפולת בשווקים. בשנת 2007 אף רכש כ-11% ממניות רשת המרכולים הצרפתית קרפור, שנכנסה לאחרונה לישראל.